Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo maak je lezers fan van je boek voordat het klaar is

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De fietswereld is verliefd geraakt op een app.

Fietsers en andere verslavingsgevoelige types praten nergens anders meer over. Het zoemt in de podcasts.

De app heet Zwift.

En het is binnen een paar jaar het grootste online fietsersplatform ter wereld geworden. Zwift ziet eruit als een PlayStation-game en je doet mee door te fietsen.

Niet virtueel fietsen, écht fietsen. Je zet je fiets op een indoor fietstrainer – vroeger noemden we dat een rollenbank – en je klikt op Start workout.

Ik ben er 4 dagen geleden mee begonnen omdat ik buiten racefietsen en afstand houden moeilijk kon combineren.

En ik moet uitkijken dat ik me niet elke dag het habberdebabbie fiets. Ik zit elke ochtend grijnzend in mijn kantoor op de racefiets te druppelen als een langharige coronakluizenaar in een fluoriserend zweethempie.

Ik snap de hype.

Leeggefietst zocht ik naar filmpjes over Zwift en ik belandde op het YouTube-channel van een Canadese drugsverslaafde genaamd Triathlon Taren.

Zijn drug is endorfine.

In zijn video’s spreekt hij zijn subscribers aan met een speciaal woord.

Dat heeft hij uitgevonden om te bonden met andere triathlon-junkies.

Hij noemt zijn kijkers: Trainiacs.

Ik word altijd enorm getriggerd door ondernemers die hun klanten aanspreken op een achterlijke manier.

Want als je een goeie naam vindt, geeft dat jouw klanten het gevoel dat ze ergens bij horen.

Een bijzondere community. Van mensen die een beetje raar zijn.

Een community waarin mensen vet klikken met andere weirdo’s die dezelfde afwijking hebben.

Ik moest daaraan denken toen Elke Wiss mij het verhaal vertelde over haar boek ‘Socrates op sneakers’.

Ze heeft in april op nummer 1 gestaan van de Bestseller top 100 op Managementboek .nl.

Ze vertelde me aan de telefoon:

“Mijn boek werd een soort hype. Ik merkte dat lezers zich onderdeel voelden van een soort community, waar ze bij willen horen. Dat vind ik ontzettend ontroerend, en ik ben heel dankbaar als mensen de moeite nemen om een foto van zichzelf met het boek te maken, een stukje te schrijven, en zeggen wat dat boek voor ze doet. Dat is ongelooflijk gaaf.”

Dat is zeker gaaf, want haar boek gaat over denken. Niet echt een endorfine-sport. Niet echt instagrammable. Zie daar maar eens een hype uit te persen.

Tijdens het schrijven van haar boek was ze op zoek naar hulp om er een succes van te maken.

“Ik dacht: volgens mij moet ik mijn eigen achterban mobiliseren. Hoe interesseer je lezers? Hoe zorg je dat veel mensen enthousiast raken over je boek? Hoe maak je ze fan van jou, voordat je boek er is? Daar heb ik het meeste aan gehad van BusinessBoek Bestseller.”

Ze heeft het allemaal zelf gedaan en ze heeft flink moeten lappen, maar ze geeft credits aan BusinessBoek Bestseller voor haar succes:

“Ik vond het een behoorlijke investering. Maar ik had toch het geloof dat het zich wel zou terugbetalen aan het eind. En het keiharde bewijs is daar: ik werd meteen nummer 1 op Managementboek, en ook in de bestseller top 60 kwam ik binnen, en in de bestseller top 10 non-fictie ook.”

Omdat Elke binnen 2 weken op nummer 1 is gekomen met haar boek toen het uitkwam eind maart, vier ik deze week een feestje met de community van BusinessBoek Bestseller.

Want er loopt nu een Nummer 1 Deal.

Dat betekent dat je tijdelijk 50% bespaart op je investering in deze online training.

En je krijgt er deze week 3 cadeaus bij met een waarde van 2.000 piek.

Plus: je krijgt toegang tot onze community van auteurs.

Het is een online training die alléén bedoeld is voor ondernemers die serieus van plan zijn om een zakelijk boek te schrijven, én serieus van plan zijn om daar een bestseller van te maken.

Dus als het je weinig uitmaakt hoeveel boeken je verkoopt, meld je dan alsjeblieft niet aan.

Daar is verder niks mis mee, maar deze online training is alleen toegankelijk voor wie zo veel mogelijk boeken wil verkopen.

Dit is de beste deal die je ooit zult krijgen op deze online training, en de tijdelijke pagina om de Nummer 1 Deal in te koppen is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-elke-wiss

Aartjan van Erkel

PS

De Nummer 1 Deal is een traditie in BusinessBoek Bestseller. We halen die alleen uit de kast als het boek van een van de deelnemers op 1 komt bij Managementboek. Deze week is het de 5e keer dat we dit feestje vieren.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: