Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je binnen 1 week een online training lanceert

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het huis waarin wij wonen is zo’n drive-in woning uit de jaren ’70.

Met een schuin hellinkje vanaf de straat om de garage in te rijden.

Alleen hebben we geen garage meer, want die hebben we laten omkatten tot een kantoor.

Goed isoleren, stuuken, glazen pui erin, petrolkleurig verfje op de muur: kantoor.

Ik zit jou nu te schrijven in die voormalige garage.

Onderaan het hellinkje is een betonnen geul met water. Anders staat mijn kantoor blank als het een keer zeikhard regent.

Er liggen metalen roosters op die geul met water.

En het is wel gezellig want die afwateringsgeul heeft twee bewoners.

Ze zijn wel een beetje koudbloedig maar ze zitten ’s morgens als ik mijn dagelijkse mail schrijf vaak samen te knorren.

Het zijn twee bruine kikkers. En wat blijkt nou?

Het zijn niet zomaar twee bruine kikkers, het zijn Meneer en Mevróuw kikker.

Dat ontdekte ik doordat er sinds vorige week opeens allemaal trossen zwarte knikkers in het water drijven.

Die twee hebben dus liggen kikkerketsen in mijn gleuf, en nu komen er kikkerkindjes.

Ik kreeg wel even een gollefie vaderhormonen in mijn bloed toen ik dat zag, mag je best weten.

Straks heb ik dus een heel kikkergezin op kantoor. Aggot.

Pa en ma kikker zitten daar al jaren. Ik heb het opgezocht en bruine kikkers kunnen dus gewoon 10 jaar oud worden.

Eerst was ik bang dat ze gevangen zaten onder mijn metalen roosters. Dus toen heb ik zo’n rooster weggehaald en een plankie schuin in het water gezet. Maar ze liepen niet weg. Ze overleven daar nu al zeker 3 jaar.

Die gleuf met water lijkt mij nogal karig. Tweehonderd meter verderop is een parkvijver met ’s avonds kikkerconcerten. Daar hadden ze ook heen kunnen floppen.

Maar ze hebben zich blijkbaar aangepast aan dat betonnen bakkie blubberwater waar ze nu zitten.

Net als kikkers zijn ook ondernemers goed in zichzelf aanpassen.

We zijn een soort natuurkracht, en de natuur past zich altijd aan. Wat er ook gebeurt.

De aanpassing die veel bedrijven nu moeten doen, is online gaan.

Als je een expert bent, is dat voor jou veel makkelijker dan voor andere bedrijven.

Want je hebt al een heleboel waardevolle kennis, die je zo in een online training kunt stoppen.

En als je dat nog nooit gedaan hebt, dan lijkt dat misschien een heel ding.

Maar eigenlijk denk je er dan te moeilijk over.

Want daar is gewoon een stappenplan voor. Als je dat stappenplan volgt, kun je binnen 1 week een online training lanceren.

De truc is om je online training te lanceren terwijl die nog niet eens bestaat. Het is mogelijk om hem dan tóch te lanceren en voor veel geld te verkopen. Terwijl er dus nog niks is.

Daarna ga je hem pas maken. Als er dus al geld op je rekening staat van klanten die jouw training willen doen.

Ik gaf mijn stappenplan daarvoor aan Janneke, die al een hele tijd tegen een drempel zat aan te hikken. Ze wilde heel graag haar online training over beleggen maken, maar ze stelde het steeds uit.

Totdat corona uitbrak. Daardoor zat ze opeens zonder inkomsten.

Ze heeft toen met dat stappenplan binnen 1 week haar online training gelanceerd en daar meteen 9.200 euro omzet mee gemaakt.

Ik heb haar verhaal gisteren verteld in een nieuw online seminar, dat ik voor de allereerste keer gaf.

Honderden ondernemers hadden zich daarvoor aangemeld gezien de urgentie van het onderwerp.

Veel mensen hebben gevraagd of ik de training nog een keer kan geven, omdat ze gisteren niet konden.

Daarom ga ik hem volgende week vrijdag herhalen. Je kunt er alleen live bij zijn en het aantal aanmeldingen is beperkt.

In het online seminar vertel ik onder andere hoe je net zoals Janneke in 1 week je online training lanceert, zelfs als je er al jaren tegenaan zit te hikken.

Plus nog een hele zooi andere dingen die je echt even moet horen voordat je een online training lanceert.

De link om te kijken vrijdag is: https://attendee.gotowebinar.com/register/5329474003448644621

Goed weekend, grote smurf.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Sluiten