Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom ik vroeger nooit online trainingen wilde verkopen

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vroeger toen ik al mijn trainingen nog live gaf, douwde ik iedereen in een dwangbuis.

Mijn VA’s moesten de zaaltjes regelen. De lunches. De funking dieetwensen van iedereen. Trainingsmaterialen uitprinten voor alle deelnemers. Pennetje derbij. Ze kregen allemaal ook een Japans potlood dat lekker schrijft. Moesten we elke keer opnieuw bestellen. Opschrijfboekskes.

Deelnemers moesten ook in mijn dikke katoenen dwangbuis. Want op de dag van de training moesten ze per sé kunnen. Ziek kind oder geen ziek kind. Handig oder niet handig. DATUM IST DATUM.

De auto in, zeiknatte snelwegen, files. Ik dacht dat het zo heurde. En ik dacht dat het voor mijn deelnemers het beste was.

Want die wilden mij toch zekers live voor hun neus hebben? Waarom zouden ze anders dat keihoge bedrag investeren?

Ik heb zo jarenlang dezelfde training verkocht. Wel met steeds meer jeuk. Want ik stond elke keer hetzelfde verhaal te vertellen.

Ik had iedere keer een groep van max 25 man daar zitten. En helaas zat er dus ook elke keer een max op de opbrengst. Mijn inkomsten zaten muurvast. Ik zat met mijn kop tegen een plafond te rammen.

De enige manier om dat plafond op te hogen, was meer trainingen geven. Meer zaaltjes betalen. Meer lunches. Meer assistenten. Alle kosten schaalden dus vrolijk mee. Er veranderde hemmeneks aan mijn marge per training.

Pffffff.

Na een paar jaar was ik er klaar mee, en ik besloot om wat anders te proberen. Ik mailde mijn lijst dat ik die training deze keer online ging geven. Ze konden meedoen als ze bereid waren om via internet te kijken in plaats van naar een hotel in Den Dolder te rijden. Vragen aan me stellen kon wel, maar dat moest ook online. Ik vroeg er precies dezelfde prijs voor, terwijl ik eigenlijk verwachtte dat mijn klanten het minder waardevol zouden vinden.

Maar er gebeurde toen iets dat ik niet had zien aankomen. Vanaf het moment dat ik die online training aanbood, kreeg ik opeens aanmeldingen van mensen die zich nog nooit ergens voor aangemeld hadden.

Die hadden namelijk helemaal geen trek om in de auto te stappen. Bijvoorbeeld omdat ze in het buitenland zaten. Die eerste online training werd gekocht door allemaal mensen die eindelijk iets bij me konden kopen. Alsof ze erop hadden zitten wachten.

Nederlandse ondernemers die bijvoorbeeld toevallig in Thailand, Chicago, Nieuw-Zeeland of Curacao woonden, plus een heel stel mensen in België en andere Europese landen. Die konden nu eindelijk meedoen, op afstand.

Want ik stopte ze niet meer in een dwangbuis. Geen vaste datum meer. Geen files op gladde wegen. Geen groep onbekenden waar ze iets zinnigs tegen moesten zeggen. En ze konden zelf bepalen wat voor funking broodje ze aten.

Die eerste online training is inmiddels door meer dan 1.200 verschillende ondernemers gevolgd. Als ik die allemaal live in hotelzaaltjes had moeten trainen in groepjes van 25 man! Ik wil er niet eens aan denken.

Ik laat mijn VA’s allang geen zaaltjes, hotels en lunches meer regelen. De kosten per deelnemer zijn dus drastisch lager geworden.

Mijn omzet is maal 5 gegaan, door een trainingsvorm te verkopen waarvan ik dacht dat klanten er nooit aan zouden willen.

Er zijn inmiddels 5 online trainingen. Die allemaal duizenden euro’s kosten. Meer dan 2.000 deelnemers hebben die trainingen gekocht.

Volgende week woensdag deel ik mijn aanpak voor het succesvol verkopen van online trainingen. Ik laat je de belangrijkste dingen zien die ik in de afgelopen jaren ontdekt heb.

Dat doe ik online in een gratis seminar dat je gewoon op je laptop bekijkt. Ik leg je de 7 redenen uit waarom online trainingen verkocht worden voor peanuts. En hoe jij wél de hoofdprijs kunt vragen, zelfs tijdens een crisis.

De link om je gratis aan te melden voor mijn online seminar is: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Dringend verzoek: meld je alleen aan als je kunt op woensdag 13 april van 10 tot 12 uur. Want er zit een max op het aantal live kijkers. Meld je dus alleen aan als je die tijd beschikbaar hebt.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: