Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Hebben klanten liever een LIVE training of een online training?
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
“De vod is hier blauw,” zei commentator Michel Wuyts live op Sporza.
Zondag moest de voorjaarsklassieker verreden worden die door minnaars van de koers ook wel de Vlaamse hoogmis wordt genoemd.
De Ronde van Vlaanderen.
Maar in plaats daarvan werd hij virtueel geraced door 13 bekende wielrenners. Ze zaten zich quarantaine allemaal kapot te zweten op hun elektronische Tacx fietstrainer.
De vod is de vlag die aangeeft dat de laatste kilometer is aangebroken. Normaal is die rood.
Koploper was Greg van Avermaet, en hij was niet meer in te lopen door achtervolgers Rochen en Naesen.
Juichend ging hij over de virtuele finish… o nee wacht. Hij juichte helemaal niet. Hij stopte alleen met fietsen en liet zijn kletsnatte hoofd hangen.
Het was in totaal maar een uurtje koers zondag. Want de renners stoempten niet de officiële 267 kilometer, maar alleen maar de laatste 32. Het was meer een soort tijdrit.
Uit angst voor saaie tv had de organisatie de koers kort gehouden.
De commentatoren vonden het “best plezant eigenlijk”.
En de renners gingen er vol voor. Toch weer een uurtje exposure voor de sponsor, want elke renner was op tv te zien via een webcam en ze fietsten braaf in hun koerskloffie.
Voor de kijkers was het ook wel aardig. Maar de digitale beelden gaan na een tijdje wel vervelen.
De beleving was matig. Een winnaar die niet juicht…
Het was een beetje alsof je over de schouder van je zoon meekijkt terwijl hij op de PlayStation zit. Het wordt snel saai.
De koers virtueel maken is beter dan niks, maar het is geen verbetering.
Veel dingen die nu online moeten, zijn geen verbetering. Doe maar eens een teamoverleg met 8 man in Zoom en probeer niet door elkaar heen te praten. Word je daar koekwous van zeg, sjeessss.
Toen ik 6 jaar geleden mijn eerste online training maakte, vond ik het ook geen verbetering.
Ik had die training een aantal keer live voor een groep klanten gegeven.
Als experiment zette ik die training een keer op video.
Mijn verwachting was: klanten gaan dit niet kopen. Want ze willen veel liever een live training van me.
Dat ik zelf persoonlijk voor de groep sta. In een zaaltje. Met cappuccino’s en koekjes. En een lunch.
Dat ze mij vragen kunnen stellen.
Maar wat er vervolgens in werkelijkheid gebeurde, was dit:
Meer klanten kochten die online training dan er ooit bij mijn live trainingen waren geweest.
Voor mij was dat toen een eye-opener.
Ik had nog nooit zo veel omzet gemaakt als in dat jaar.
En het jaar daarop verdubbelde die omzet nog eens een keer.
Op dit moment maak ik 5 keer zo veel omzet als 6 jaar geleden toen ik alle trainingen live gaf.
De afgelopen jaren hebben 1.901 ondernemers mijn online trainingen gevolgd.
Allemaal trainingen die duizenden euro’s per stuk kosten.
Omdat er nu buiten een dingetje heerst, zijn ondernemers gedwongen om online te gaan.
Iedereen zoekt met spoed een manier om via internet omzet te maken.
Daarom ga ik mijn ervaringen met online trainingen nu voor het eerst delen.
Volgende week donderdag geef ik daarover een nieuw online seminar. Daarin leg ik uit hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.
Ik vertel je de belangrijkste dingen die ik in 6 jaar heb geleerd over het verkopen van online trainingen voor zo hoog mogelijke prijzen.
Doordat ik dit seminar voor het eerst geef, zou het druk kunnen worden.
Meld je daarom op tijd aan, en log ook op tijd in volgende week donderdag. Anders zou je voor een dichte ‘deur’ kunnen staan, want er zit een max op het aantal mensen dat tegelijkertijd live kan kijken.
De aanmeldlink is https://attendee.gotowebinar.com/register/6185595538224222219
Saluukes,
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail