Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe ik A-players vind voor in mijn team

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ooit hoorde ik een ondernemer zeggen dat hij in sollicitatiegesprekken bij sommige kandidaten al na een minuut wist dat hij die persoon niet ging aannemen.

De kandidaat had dus nog niet eens zijn jas uitgedaan.

En die ondernemer ging daarna toch nog voor de vorm een heel sollicitatie gesprek voeren, want anders was die kandidaat voor niks gekomen.

Terwijl hij dus de hele tijd al wist: dit gaat ‘m niet worden.

Wat die ondernemer na 1 minuut wist, dat is in mijn ogen maar 1 ding.

Dat hij geen klik had met die kandidaat.

En dat hij die DUS niet ging aannemen.

Op zo’n manier je medewerkers selecteren, heeft een groot nadeel.

Je krijgt alleen maar mensen in je team waar de baas een klik mee heeft.

En je weet eigenlijk nog helemaal niet of ze goed zijn in hun werk.

Je weet alleen maar dat jij ze leuk vindt.

Dat is niet de handigste manier om je team samen te stellen.

Want de kans is nogal groot dat die leuke mensen ook de schurft hebben aan het werk waar je ze eigenlijk voor hebt aangenomen.

Als ik alleen maar mensen zou aannemen die lijken op mij, dan loop ik het risico dat ze e-mails die ik stuur pas na weken of maanden beantwoorden.

Dat komt bij mij regelmatig voor, en het is de reden dat ik mijn VA’s bijna al mijn inboxen heb laten overnemen.

Ik heb mensen nodig die me aanvullen, geen mensen op me lijken. Ik hoef geen vrienden met ze te worden. Mag wel, gebeurt ook, maar hoeft niet.

Daarom heb ik in mijn bedrijf een raar proces voor het ‘aannemen’ van freelancers en leveranciers.

Tenminste, de kandidaten vinden het raar.

Sterker nog, ze hebben het nog nooit meegemaakt. En ze vinden het soms compleet onlogisch.

Maar voor mij zijn de meeste ándere manieren onlogisch. Want mijn rare selectieproces zorgt ervoor dat direct de mensen afvallen die ik niet moet hebben.

En degene die overblijft, is een A-player.

A-players zijn het enige type freelancers en leveranciers waar ik mee samen wil werken.

Juist omdat ik zelf maar een paar dingen heel goed kan.

Voor alle andere taken kies ik dus mensen die heel goed zijn in wat ZIJ moeten doen.

Daardoor heb ik alleen maar mensen in mijn team die een top mindset en top vaardigheden hebben. Het is voor hen ook kicken om samen te werken met de andere A-players uit het team.

Hoe ik A-players vind, en hoe mijn rare selectieproces precies werkt, laat ik komende maand zien aan de Members van Het Lab.

Ik leg uit hoe ik mensen laat afvallen, en hoe het komt dat automatisch, every time, de kandidaat overblijft die mij het meest aanvult.

Ik hou van simpel, en ik kan je mijn procesje dus in een paar minuten uitleggen. Wat ik dus ook doe in de Masterclass van maart.

Je ziet in de Masterclass ook hoe je voorkomt dat je afgeleid wordt door de sympathie die je voor kandidaten voelt, hoeveel ze op je lijken, hoe ze eruit zien of hoe ze praten. Want dáár neem je ze als het goed is niet voor aan.

Waar je op selecteert is de taak die ze moeten uitvoeren in jouw bedrijf. De enige kandidaat die door jouw rare selectie heen komt, is de A-player voor juist die taak.

Maandag is de deadline om de Masterclass nog in handen te kunnen krijgen.

Daarin geef ik je behalve mijn selectieproces voor het vinden van A-players nog 4 andere vormen van onorthodox gedrag waardoor mensen mij soms raar vinden maar waardoor mijn bedrijf enorm is gegroeid in de afgelopen jaren.

De link: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: