Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ik dacht dat mijn klanten er nooit aan zouden willen

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen ik al mijn trainingen nog live gaf, perste ik iedereen in een dwangbuis.

Mijn VA’s moesten ervoor zorgen dat de zaal geregeld was. De lunch. De frikkin dieetwensen van iedereen.

Trainingsmaterialen printen voor de deelnemers. Pennetje. Ze kregen allemaal een speciaal Japans potlood dat ik lekker vond schrijven. Moesten we steeds opnieuw bestellen.

Opschrijfboekie.

Deelnemers moesten ook in mijn dwangbuis. Want op de dag van de training moesten ze kunnen. Ziek kind of geen ziek kind. Handig of niet handig. Datum was datum.

De auto in, natte wegen, door de file.

Ik dacht dat het zo moest. En ik dacht dat het voor klanten het beste was.

Die wilden mij toch zeker live voor hun neus hebben? Waarom zouden ze anders mijn hoge prijs betalen?

Ik heb jarenlang zo dezelfde training verkocht, met een groeiende irritatie.

Want ik stond iedere keer hetzelfde verhaal te vertellen.

Ik had iedere keer een groep van max 25 man zitten.

En er zat iedere keer dus ook een max op de opbrengst van mijn training.

Mijn inkomsten zaten muurvast in die jaren. Ik zat met mijn kop tegen een plafond.

De enige manier om dat plafond te verhogen, was meer van die trainingen geven. Meer zalen betalen. Meer broodjes. Meer VA’s.

De kosten schaalden dus net zo hard mee. Er veranderde niks aan mijn marge per training.

Pfff.

Na een paar jaar was het klaar. Ik besloot om een keer wat anders te proberen.

Ik schreef aan mijn mailinglijst dat ik die training deze keer online ging geven.

Ze konden meedoen als ze bereid waren om via internet te kijken in plaats van met de auto naar een hotel in Den Dolder te komen.

Vragen stellen kon wel, maar ook online.

Ik vroeg er dezelfde prijs voor terwijl ik eigenlijk dacht dat klanten het minder waardevol zouden vinden.

Vanaf het moment dat ik die training aanbood, kreeg ik aanmeldingen van mensen die zich nog nooit eerder gemeld hadden.

Die hadden namelijk helemaal geen zin om in de auto te stappen. Bijvoorbeeld omdat ze in het buitenland zaten.

Die eerste online training werd gevolgd door Nederlandse ondernemers die toevallig in Thailand, in Chicago, in Nieuw-Zeeland en in Curacao zaten, plus een hele zwik mensen in België en andere Europese landen.

Die konden nu eindelijk meedoen.

Want ik perste ze niet meer in een dwangbuis.

Geen vaste data meer. Geen files op natte wegen. Geen groep onbekenden waar ze iets tegen moesten zeggen. En ze konden zelf bepalen wat voor frikkin broodje ze aten voor de lunch.

Die eerste online training is inmiddels door meer dan 1.000 ondernemers gevolgd.

Als ik die allemaal live in zaaltjes had moeten trainen. Ik wil er niet eens aan denken.

Ik hoef mijn VA’s geen zalen, hotelkamers en lunches meer te laten regelen. De kosten per deelnemer zijn dus dramatisch veel lager dan bij live.

Mijn omzet is maal 6 gegaan, door een trainingsvorm waarvan ik dacht dat klanten er nooit aan zouden willen.

Er zijn inmiddels 5 online trainingen, en die hebben ruim 2,5 miljoen euro omzet opgebracht de afgelopen jaren. Meer dan 1.900 deelnemers hebben die trainingen gekocht.

Vanaf morgen deel ik voor het eerst mijn aanpak voor het succesvol maken van online trainingen.

Ik ga je iets uitleggen wat de meeste trainers vergeten, en dat nodig is om duizenden klanten in je training te krijgen.

Wat ik je ga uitleggen is hoe je een online training lanceert en voor de hoogste prijs verkoopt in onbeperkte aantallen.

Mijn nieuwe online training heet:

Extreme Omzet met Online Trainingen.

Morgen start ik met het opnemen van de video’s. En ik laat tijdelijk een klein groepje Early Birds toe: ongeduldige ondernemers, die direct toegang willen krijgen.

De officiële lancering is in mei, en Early Birds kunnen alleen vandaag en morgen nog naar binnen.

Je bent er dan als eerste bij en hoeft niet tot mei te wachten.

Als Early Bird krijg je een giga korting van 60%. Die vervalt morgenmiddag om 17.00 uur en komt daarna nooit meer terug.

Dit is de tijdelijke aanmeldpagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/extreme-omzet-met-online-trainingen/

Aartjan van Erkel

PS

Deze onderwerpen bespreek ik in de training:

1. Zo vind je een hot onderwerp dat duizenden deelnemers trekt
2. Zo vind je de lucratiefste doelgroep voor je online training
3. Zo verkoop je een training vóórdat je hem hebt gemaakt
4. Zo motiveer je deelnemers om extreme resultaten te halen
5. Zo verdien je veel meer aan je deelnemers dan een eenmalig aankoopbedrag
6. Zo houd je de salesstroom op gang om steeds weer nieuwe klanten te krijgen die je training kopen
7. Zo krijg je uitzinnige reviews van klanten

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!