Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Heb je last van prijs-shoppers?

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

 

Een van de bekendste motivational speakers van heel lang geleden is Earl Nightingale. Die maakte een keer de legendarische opmerking:

‘Look at what the majority of people are doing and do the exact opposite, and you’ll probably never go wrong for as long as you live’.

De meeste ondernemers doen juist het tegenovergestelde.

Die bezoeken allemaal dezelfde congressen, lezen dezelfde boeken, lezen dezelfde bladen, die kijken naar elkaar, en daardoor gaan ze elkaar nadoen.

Daardoor hebben bijvoorbeeld de meeste hotels in de wereld een incheckbalie met mensen erachter.

En had je vroeger altijd een vliegticket inclusief een maaltijd, een drankje en een koffer tot twintig kilo, plus twee stuks handbagage. En daarom bijvoorbeeld doen ook de meeste ondernemers in jouw branche waarschijnlijk ongeveer dezelfde marketing.

Dat heeft ermee te maken dat er conventies ontstaan in de markt – dat gebeurt in elke markt – voor van alles en nog wat. Dus mensen kopiëren elkaar.

Ze kopiëren bijvoorbeeld elkaars website. Ze doen ongeveer dezelfde marketing.

Ze hebben allemaal een slogan die je zonder problemen zo op de website van een concurrent zou kunnen plakken, zonder dat het iets uitmaakt.

Ze lijken op elkaar. Dat is begrijpelijk, het is menselijk gedrag, en je vervalt daar snel in. Want het lijkt logisch om te doen.

Maar voor een klant is dat onaantrekkelijk.

Wat er gebeurt als je teveel lijkt op je concurrenten in je markt, is dat klanten gaan prijs-shoppen. Want klanten zoeken altijd naar een verschil. En als dat niet zit jouw aanpak, jouw bedrijf, jouw filosofie, jouw reason why, als ze daar het verschil niet in kunnen vinden, dan gaan ze naar de prijs kijken.

Want ze zoeken altijd naar een differentiator.

Dat wil je alléén als jij de allergoedkoopste bent.

Maar dat ben je niet. Hoop ik voor jou.

Als jij nu een van die ondernemers bent die in het kringetje staat waarin iedereen naar elkaar kijkt binnen jouw markt, dan kunnen klanten moeilijk iets vinden dat jou onderscheidt van de rest. Daarom gaan ze op zoek naar iets wat toch onderscheidend is, en dat is de prijs.

Ik raad je aan om uit die cirkel te stappen. En alleen te kijken naar wat mensen aan het doen zijn, die zijn waar jij wilt zijn. Dat kunnen bijvoorbeeld internationale spelers zijn of mensen in een hele andere markt. Kijk eens wie jij kunt vinden, die de code heeft gekraakt voor bepaalde dingen, en die de grootste omzetten draait.

Ik ga Members van Het Lab komende maand vijf vormen van onorthodox gedrag laten zien.

Dingen die abnormaal gevonden worden.

Dingen waardoor je kritiek krijgt.

Dingen waardoor je niet meer gezellig meedoet met de rest.

Je omgeving en je concurrenten zijn not amused als je dit gaat doen.

Als je hunkert naar acceptatie dan weet ik nu al dat je deze dingen niet gaat doen.

Als je een pleaser bent dan weet ik nu al dat je deze dingen niet gaat doen.

Alleen als je een teflonlaag hebt dan ben je in staat om deze dingen te doen.

De 5 vormen van onorthodox gedrag die ik bespreek in Het Lab komende maand zijn ook de dingen waardoor mijn business enorm is gegroeid in de afgelopen jaren.

Hier is de link, op eigen risico:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: