Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Professor Droogbeckje

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vrijdag geef ik een gastcollege op mijn oude universiteit in Utrecht.

Daar studeerde ik zelf af in ’95. Ik woonde in die tijd in een rijtjeshuis met 4 andere studenten.

In dat pand lag overal vloerbedekking, wat niet zo handig bleek te zijn toen een van ons een kat kreeg.

Binnen de kortste keren hadden we miljoenen extra huisgenoten, die goed in hoogspringen waren.

Als je je gezicht bij de vloer hield en je sloeg met je hand op het tapijt, dan zag je de vlooien alle kanten op schieten.

We belden het grofvuil en trokken kokhalzend alle vloerbedekking uit die hut. De vader van een huisgenote kwam overal zeil leggen.

De trappen schilderden we rood en dat was dat.

In die tijd mochten we 6 jaar studeren en ik heb als student een hoop lol gehad.

Maar dat kwam niet echt door mijn studie, die ik vooral saai vond.

De naam alleen al sloeg een beetje dood: Algemene Letteren.

Nu heet die studie Taal- en Cultuurstudies, en ik zag dat sommige vakken nog steeds saaie titels hebben:

“Historische & eigentijdse verbeeldingen van identiteit”

“Feit en Fictie”

“De kunst van het scheppen”

Vrijdag ga ik die studenten daarom matsen door ze een entertaining gastcollege te geven over het schrijven van epic e-mails.

Ik zag trouwens dat de naam van mijn faculteit is veranderd in: “Geesteswetenschappen”. Huh?

Als ondernemer kun je ook je kennis verkopen, maar je komt dan niet weg met zulke saaie titels.

Studenten hebben geen keus. Ze móeten die vakken gewoon doen. Maar jouw klanten, die moeten helemaal niks.

Krijgen die ook maar de minste associatie met hun studie als ze bijvoorbeeld de inhoud van jouw online training bekijken, dan rollen ze met hun ogen alsof ze weer 20 zijn.

Ze mogen nu zelf beslissen wat ze doen, en ze haken dan keihard af.

Want in de collegebanken zijn ze bijna allemaal gemarteld door suffe docenten die saaie stof door hun strot persten.

Alleen het woord al: Stof. Je zou er een Professor Droogbeckje van krijgen.

Dus verkoop je online trainingen aan volwassenen, geef hem dan een sexy titel en voorkom iedere associatie met stof, theorie, les en studeren.

Want anders stroomt alle energie uit je klanten weg. Je training wordt moeilijk verkoopbaar als je mensen laat terugdenken aan school en studie.

Donderdag begin ik met het opnemen van mijn nieuwe online training:

Extreme Omzet met Online Trainingen.

Een van de dingen die Early Birds deze week als bonus krijgen is een video met als onderwerp:

Hoe je de perfecte titel én ondertitel vindt voor je online training, waardoor hij veel aantrekkelijker wordt dan de andere trainingen in jouw markt.

Die bonus zorgt ervoor dat klanten hun oren spitsen als ze de titel van jouw training horen.

Want een goeie titel maakt je klanten bloednieuwsgierig en motiveert om een hoge investering te doen zodat ze jouw kennis kunnen opslurpen.

De komende tijd neem ik de training op en in de maand mei lanceer ik hem officieel.

Ongeduldige klanten kunnen nu al toegang krijgen, als ze bereid zijn om te accepteren dat ze steeds moeten wachten tot het volgende stukje van de training klaar is.

Wie de hele training in één keer wil krijgen en het niet erg vindt om meer te betalen, kan beter wachten tot de lancering in mei.

Maar wil je met een megakorting nu al naar binnen, meld je dan aan als Early Bird.

Dan krijg je een whopping 60% korting. Plus 3 bonussen, waaronder die bonus over het bedenken van een coole titel.

Early Bird-toegang vervalt over 3 dagen en deze deal komt daarna nooit meer terug.

Alle info vind je hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/extreme-omzet-met-online-trainingen/

Laters.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!