Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gevaarlijke, verkeerde psychologie

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisterenmiddag liep ik op W 29th Street in New York langs een hek waar meer dan 50 lange oranje linten aan wapperden.

Er stond een bord bij met daarop de woorden:

Raising Gun Violence Awareness.

Het bleek dat elk lint symbool stond voor een van de 50 grootste shootings sinds Columbine in 1999.

Ik kreeg kippenvel. Maar niet omdat het buiten vroor of omdat ik dacht aan de slachtoffers.

Ik kreeg kippenvel over de verkeerde psychologie achter deze goedbedoelde actie.

Want die verkeerde psychologie kan ervoor zorgen dat er juist méér shootings voorkomen, niet minder.

De kerk die de linten had opgehangen heeft zich niet gerealiseerd dat er goede redenen zijn om voorbijgangers juist NIET te confronteren met het grote aantal shootings.

Want ze tonen daarmee onbedoeld sociale bewijskracht, waardoor sommige zwakke broeders helaas extra gemotiveerd kunnen raken om ook met een machinegeweer over een schoolplein te gaan lopen.

“Zie je wel! Kijk eens hoeveel anderen de zieke samenleving ook een lesje geleerd hebben, net zoals ik van plan ben.”

Het kan iemand zomaar het laatste duwtje geven.

Mijn kippenvel werd nog erger toen ik 10 meter verderop ook nog allemaal blauwe linten aan een ander hek zag wapperen, want die bleken te staan voor “Suicide Prevention Awareness”.

Sociaal psychologen hebben al lang en breed aangetoond dat je moet uitkijken met sociale bewijskracht.

Om die reden zijn veel media bijvoorbeeld terughoudend met het publiceren van zelfmoordstatistieken.

Maar zo gaat het vaak. We weten dankzij koude, harde wetenschap allang dat sommige dingen niet werken of ronduit levensgevaarlijk zijn, maar toch blijven sommige mensen dat disfunctionele gedrag vertonen.

Met flow-deskundige en bestseller-auteur Mark Tigchelaar heb ik het hier laatst uitgebreid over gehad. We bespraken 2 onderwerpen:

(1) Manieren waarop mensen hun concentratievermogen proberen te verbeteren

(2) Manieren om van je boek een Fenomeen te maken

Op allebei de gebieden maken mensen al tientallen, zo niet honderden jaren steeds weer dezelfde fouten.

Je kunt daarover je haren uit je hoofd trekken, maar het is ook fascinerend.

Mark vertelde me wat wél werkt als je meer focus wilt hebben tijdens het werken (en wat niet), en hij onthulde ook waarom zijn boek in absurd grote aantallen is verkocht in 2019.

De opname van ons gesprek stel ik maandag beschikbaar aan de Members van Het Lab.

Dat is tegelijk de deadline om nog aan deze informatie te kunnen komen. Na maandag krijg je die niet meer als je Member wordt. Want dan krijg je de afleveringen van maart en daarna.

Dit is de link naar risicovrije formules die doen wat je wilt dat ze doen, die uitgebreid getest zijn en die je zonder gevaar in je business kunt toepassen:

www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: