Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De 4 dingen waardoor je merkt dat er weinig personality in je copywriting zit

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je nu te weinig personality toont in je copywriting, dan merk je dat aan 4 dingen:

(1) Je hebt geen klanten voor het leven

Mensen blijven wel een jaar bij je, of ze blijven een paar jaar bij je – dus ze blijven terugkomen als klant om af en toe een nieuwe training te kopen of jou opnieuw inhuren.

Maar ze blijven niet hun hele leven. Ze komen niet tientallen jaren achter elkaar bij jou terug.

(2) Je maakt hoge kosten voor het binnenhalen van nieuwe klanten

Adverteren is bijvoorbeeld heel duur voor je, of welke andere manier je ook maar hebt om je klanten binnen te halen.

Of het nou Facebook-adverteren is of print-adverteren of andere vormen van marketing en promotie.

Je merkt dat de kosten daarvoor hoog zijn, te hoog om het eigenlijk leuk te maken.

Het levert dus gewoon te weinig op voor het geld dat je erin pompt.

(3) Je begint het ondernemen saai te vinden

Eigenlijk, deep down ben je de echte creatieve spark een beetje kwijt, als je heel eerlijk bent tegen jezelf.

Ook dat probleem kun je helemaal fiksen door meer personality in je copywriting te doen, omdat je daar je creativiteit volledig op kunt botvieren.

(4) Je hebt geen unieke positionering voor de lange termijn

Met saaie of voorspelbare copywriting blijven klanten ook niet zo lang bij je. Je bent gewoon niet uniek genoeg.

Als er een concurrent bijkomt op je markt die een groot marketingbudget heeft, een betere dienst gaat aanbieden, veel goedkoper is dan jij…

…of nog veel erger: die meer personality laat zien dan jij…

dan ben je royaal de sjaak. Of zoals ze in Frankrijk zeggen: Le Sjaak.

Er bestaat een formule om vanaf nu meer personality in je copywriting te leggen.

Die formule is: Maak van jezelf een personage.

Je denkt misschien wel: ja weet je, ik ben gewoon een hele gewone Hollandse boerenkooltrut, zoals Sylvia Witteman zichzelf noemt.

Of je denkt misschien: ik ben gewoon een simpele boerenloel en hallo, personage, ik ben gewoon ondernemer en doe maar lekker normaal. Ik heb daar niet zoveel mee.

Of misschien ben je wel introvert en heb je sowieso niet zo graag spotlights op je.

Daar kan ik me allemaal direct mee identificeren want ik heb dat zelf ook allemaal.

Toch heb ik gemerkt, door dit steeds meer te doen in de afgelopen 10, 15 jaar, dat het voor klanten veel verschil maakt.

Zodra zij doorhebben dat er sprake is van een personage en dat jij deze kaart speelt, zal hun fascinatie toenemen.

Om van jezelf een personage te maken heb je 10 simpele elementen nodig.

Die 10 simpele dingen leg ik deze maand uit aan de Members van Het Lab.

Ze krijgen van mij de formule om vanaf nu een onaantastbare positie in hun markt te krijgen.

Iets wat nooit meer te kopiëren is door andere ondernemers, zelfs niet als ze een rijke investeerder hebben met hele diepe zakken.

De deadline om de formule voor personality in copywriting te krijgen is vanmiddag om 17.00 uur.

Word je vandaag nog Member, dan krijg je morgen direct de formule toegestuurd.

Word je ná vandaag Member, dan krijg je géén toegang tot deze formule omdat nieuwe Members geen back issues krijgen. Dus geen afleveringen uit het verleden.

Enniewees, de klok tikt tot 17 uur op deze pagina: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: