Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Voorkom deze Italiaanse marketingblunder

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Simone Fugazzotto is een fan van Inter.

En behalve voetbalsupporter is hij ook kunstenaar.

Toen hij in november bij een wedstrijd was van zijn Inter tegen Napoli, zag hij dat centrale verdediger Kalidou Koulibaly bananen naar zijn hoofd gegooid kreeg.

Op dat moment ontstond er een ideetje in de hersenpan onder zijn warrige hipsterkapsel.

Een ideetje waar hij later een heel klein beetje spijt van zou krijgen.

Waarom werden zwarte spelers in stadions beledigd door ze als apen te behandelen?

Waren wij mensen dan niet allemaal primaten? Hoe onlogisch!

Wat als hij nou eens een triptiek zou schilderen, 3 schilderijen van chimpansees, ieder met een andere kleur ogen? Blauw, bruin en zwart.

Op die manier lijkt het alsof die apenportretten staan voor een witte, een aziatische en een zwarte mens toch?

(Nee, Simone).

Hij legde zijn idee voor aan de Serie A, zeg maar de Italiaanse PTT Telecompetitie. Wat dachten jullie van dit beeld voor jullie nieuwe anti-racisme campagne?

Topidee, zeiden de oude witte mannen die daar de baas zijn. Maak maar.

Het moment dat de media lucht kregen van de nieuwe Serie A #notoracism campagne, was het moment dat de peop de ventilator raakte.

De Serie A en de kunstenaar deden eerst nog hun best om hun zotte campagne te verdedigen.

Maar @ sickboydub had een punt toen hij op Twitter zei:

===

Serie A say no to racism by being Racist , Mussolini would have been proud . Three monkeys just about sums up Italian footballs stance on Racism. Do nothing See nothing Hear nothing . #NotoRacism #SerieA

===

De shidstorm op social media en in de omgehaktebomenmedia werd nog een paar windkrachten harder.

Haastig trok de Serie A de campagne in, en de kunstenaar verontschuldigde zich.

Beetje laat, en het Italiaanse voetbal heeft de schijn van racisme nu nog meer tegen zich.

Het is niet handig als je marketing voor je ding aan het doen bent en daarbij ongelooflijk onsympathiek overkomt.

Of je ding nou een voetbalcompetitie is of whatever het ding is dat jij verkoopt.

Een zekere mate van likeability is nodig om jezelf te verkopen.

Anders vreten je klanten jou niet.

Klanten willen jou eerst sympathiek vinden, en daarna overwegen ze pas om iets van je te kopen.

Dat is ook de reden dat films in het superhelden-genre als hoofdpersoon de held hebben, en niet de schurk.

Sympathie is een van de elementen die je nodig hebt om van jezelf een personage te maken.

Het personage dat je neerzet – alsof je speelt in de film van jouw eigen leven – zorgt ervoor de klanten door jou gefascineerd raken.

En door fascinatie worden mensen niet zomaar goede klanten, maar klanten voor het leven.

Alle 10 elementen die je als ondernemer nodig hebt om van jezelf een fascinerend personage te maken, leg ik deze maand uit in de nieuwe Masterclass van Het Lab.

Members krijgen in het jubileumnummer – Het Lab bestaat 1 jaar – alles wat ze nodig hebben om de retentie van klanten sky high op te stuwen, als Superman die met gebalde vuist vooruit de bliksemende onweerwolken invliegt.

De 10 elementen zijn behalve uit het superhelden-genre ook afkomstig uit religie, de mythologie, de televisie en de beeldende kunst.

Vanmiddag om 17.00u is de deadline om deze Masterclass te krijgen.

Waarschuwing: in mijn Membership krijg je géén toegang tot back issues. Dus als je ná vanmiddag Member wordt, krijg je géén toegang meer tot deze Masterclass. Je krijgt dan alleen die van de volgende maand en de maanden daarna.

Heldendom wacht hier op je: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast