Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je klanten zijn soms net pubers

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond stond ik met Chiara in onze zondagse kleren op een kerstborrel.

Meestal ga ik liever naar een wortelkanaalbehandeling dan naar een feestje met veel onbekenden. Maar gelukkig raakten we aan de praat met een leuk stel, dat ook puberkinderen bleek te hebben.

We hadden het erover dat onze kinderen zo anders zijn geworden dan toen ze nog op de basisschool zaten.

Ik zei dat de kinderen die we toen hadden wel omgewisseld lijken te zijn voor twee compleet andere personen. Daar word ik weleens weemoedig van.

Onze kinderen-van-nu leiden veel meer hun eigen leven en wij moeten het hebben van de momenten.

Zo’n moment had ik gisteravond om half zeven toen ik met mijn jongste even op de bank hing tijdens de kerstborrel. Samen luisterden we op mijn mobiel naar het radioverslag van de laatste minuten bij Heracles – FC Utrecht.

Het was spannend want het stond 1-2 en in de allerlaatste minuut van de verlenging kreeg Heracles nog een corner. Die werd genomen en gelukkig onderschepte Urby Emanuelson de bal in het strafschopgebied.

Die gaf een diepe pass op Bart Ramselaar, die met zijn korte beentjes het hele veld afsprintte richting een lege goal. Want de keeper van Heracles was voor de corner naar voren gekomen.

De radioverslaggevers van RTV Utrecht werden helemaal gek toen Bartje de bal erin schopte, waarna de scheid floot voor het einde van de wedstrijd.

Met een zeer brede grijns gaf ik zoonlief een boks.

Een ander mooi momentje dit weekend was toen ik zaterdagavond samen met mijn oudste de band van haar fiets plakte en een tijdje met haar stond te kletsen.

Op van die onbewaakte momenten kan ik soms weer echt even contact met mijn puberkind hebben.

Mijn avond was goed, terwijl ik toch in de regen had staan blauwbekken buiten en vieze meurende zwarte handen had gekregen.

Niet alleen pubers, maar ook klanten kunnen ook op onbewaakte momenten contact met je hebben. Maar dan zonder dat je het merkt. Namelijk als ze je website bezoeken.

Die staat altijd zijn werk te doen en als het goed is hou je daar leads, offerte-aanvragen en sales aan over.

Maar ik spreek veel ondernemers bij wie dat helaas niet zo is.

Die hebben wel een website, maar die doet niks voor ze. Ze weten niet wat er mis mee is, maar het lukt ze niet om echt contact te krijgen met klanten.

Net als het gedrag van pubers is ook het gedrag van klanten uitgebreid onderzocht.

Vooral het gedrag van klanten op websites. Omdat je op websites alles kunt meten wat je maar wilt.

In de 10 jaar die ik rondliep in de internetteams van grote online dienstverleners heb ik allerlei experimenten losgelaten op websitebezoekers.

Daardoor ontdekte ik een heleboel kleine dingetjes die op iedere website goed bleken te werken.

Ik kan je natuurlijk wel een paar van die dingen gaan vertellen via de e-mail, maar ik vind het soms leuker om dat wat uitgebreider te doen.

Daarom geef ik donderdagochtend een online seminar.

Daarin gaan we even goed inzoomen op websites van ondernemers, en ik ga je een hele lading tips en voorbeelden geven.

De titel van het online seminar is: Snel scoren – 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

En je kunt op je laptop gratis kijken naar de training.

Ik heb maar een beperkt aantal plaatsen, dus klik alleen op deze aanmeldlink als je tijd hebt donderdag van 10 tot 12 uur:

https://attendee.gotowebinar.com/register/5478118077301264141

Spreek je daar.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: