Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom Femke dacht dat haar boek nooit op 1 kon komen

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vrijdagmiddag liep ik in de Hermitage Amsterdam door een expositie van bling uit de tijd van de Russische tsaren.

Je hoorde in je achterhoofd koetsen over de keien ratelen, en het ruisen van baljurken.

De dames uit de Romanov-tsarenfamilie waren zo zwaar behangen met juwelen dat ze naar een bal soms meerdere diamanten armbanden aan dezelfde arm droegen.

Af en toe knapte er een parelketting, maar het dansen ging altijd gewoon door. Met het geluid van knerpende parels onder de schoenen op de glimmende dansvloer.

In de zalen met glazen vitrines vol met Fabergé en Cartier-creaties van meer dan 100 jaar oud, hingen aan de muren portretten van de tsaren, tsarina’s en hun neefjes en nichtjes.

Sommige met typisch Russische koppies met van die Poetin-oogleden.

Er was 1 schilderijtje bij van een jonkheer die me strak aankeek op het moment dat ik zijn zaal binnenkwam.

Van binnen zijn schilderijlijst keek hij me doordringend aan. Zijn ogen volgden me.

Ik moest denken aan die scene uit een Harry Potter-film, waarin schilderijen tot leven kwamen als Harry in zijn eentje door een donkere gang van Hogwarts liep, en de geportretteerden vanuit hun lijsten tegen hem begonnen te praten.

Deze ouwe Romanov was zó griezelig levensecht op het doek gezet dat iets in mijn hoofd verwachtte dat hij elk moment zou gaan bewegen, zijn sabel heffen en Russisch praten.

In elk kunstmuseum zijn portretten altijd hands down mijn favoriet.

Ik heb geen geduld voor zaal na zaal na zaal. Alle energie stroomt uit me weg in een museum met een giga collectie. Ik loop er zo hard doorheen dat het bijna genant is.

Maar in een zaal met portretten zijn er vaak 1 of 2 waardoor ik abrupt tot stilstand kom. Omdat ik voel dat ze zometeen iets gaan zeggen.

Een soort tijdmachine die me terugflitst naar de tsarentijd.

Als jij het zelf was die op zo’n portret staat, dan heeft jouw kop eeuwigheidswaarde.

Honderd jaar later zie je vanuit je lijst dat mensen met rare kleding aan abrupt tot stilstand komen en jouw schilderij staan aan te gapen.

Als ondernemer kun je ook eeuwigheidswaarde voor jezelf creëren.

Niet door een schilder, maar door je eigen boek te schrijven.

Dat is minder lang houdbaar dan een olieverfportret, maar het is wel dé manier om een enorme autoriteit te krijgen in de ogen van je ideale klanten.

Je eigen boek is zijn gewicht in goud en diamanten waard voor je business, als je het goed aanpakt.

Femke Hogema deed dat voor zichzelf door het boek Winstgevende plannen te schrijven:

“Dit boek is mijn legacy. Een methode die ik echt zelf heb bedacht, al 7 jaar geleden. Daar had ik al honderden ondernemers mee geïnspireerd.

Andere mensen gingen het nu ook weer kopiëren. Het werd dus tijd dat mijn boek het levenslicht zag, iets met eeuwigheid.

Ik denk ook dat het internationale potenties heeft.”

Haar boek verscheen eind oktober en staat deze week op nummer 1 in de Managementboek Bestseller top 100.

Wacht even, eind oktober, dat is toch maar 3 weken geleden? Klopt, want binnen anderhalve week stond Femkes boek al op 1 en was het overal uitverkocht. Het is nu in herdruk en haar klanten die eager zijn om het te lezen moeten nu dus een aantal dagen wachten.

Waardoor hun eagerness alleen maar groeit.

Ik heb Femke geinterviewd, want ze is deelnemer van BusinessBoek Bestseller en altijd als er iemand op 1 komt dan bel ik mijn deelnemer. En daarna vieren we een feestje.

Dat feestje is een Nummer 1 Deal en het duurt precies 1 week.

Je krijgt nu tijdelijk de complete training die Femke ook gedaan heeft voor half geld.

Daar krijg je – ook tijdelijk – 3 bonussen bij met een waarde van € 2.000.

De tijdelijke pagina gaat over 3 dagen offline, want de klok tikt inmiddels al een paar dagen – mocht je het gemist hebben.

De pagina naar de eeuwigheid is dus uiterst tijdelijk.

Dit is de link:

www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-femke-hogema

Daar staat ook het interview met Femke. Daarin vertelt ze onder andere waarom ze dacht dat ze nooit op nummer 1 kon komen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: