Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dat is stress, hoor

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel: je brengt een boek uit. En dan ontdek je dat precies op datzelfde moment ook het boek is uitgekomen van een absolute top-auteur.

Een bestseller-kanon.

Dat overkwam Femke Hogema:

“Ik heb een week lang op 2 gestaan bij Managementboek met mijn boek en dat was best wel zenuwslopend. Want ik realiseerde me: een tweede plaats, daar heb ik nét niks aan. En nummer 1 dat is Olympisch goud voor een auteur.

Maar boven mij op nummer 1 stond Simon Sinek met zijn nieuwe boek. Hij is de auteur van ‘Start With Why’, een wereldberoemd boek. Dat is stress hoor.”

Een horror-scenario. Tenminste: voor een auteur die met haar boek op 1 wilt komen, zoals Femke.

Als je boek een hobby-project is, dan boeit het niet.

Maar Femke houdt van winnen, en ze wilde die gouden plak.

Toen ze pas begon met haar boek, ging het haar trouwens nog helemaal niet om die nummer 1 positie:

“Ik dacht niet dat nummer 1 überhaupt haalbaar was. Ik had zoiets van: dat is voor anderen. Ik had nooit serieus genomen dat ik daarvoor zou kunnen gaan.

Door de marketing van Aartjan over BusinessBoek Bestseller besloot ik: ik wil mijn boek op 1.

Want anders had ik gewoon gedacht wat veel auteurs denken: Dat zou leuk zijn zeg, op 1 komen.

Ik realiseerde me niet dat ik daar zelf veel invloed op heb.”

Laten we het niet ingewikkelder maken dan het is.

Een simpele manier om je boek op nummer 1 te krijgen, is gewoon een pallet met 1.000 boeken bestellen bij Managementboek.

Dan schiet je bijna altijd direct door naar de eerste plaats.

Niet zo chic. Net alsof je die gouden plak haalt door doping te gebruiken.

Misschien ontdekt nooit iemand het, maar het voelt een beetje vies.

Dat is dus ook niet wat ik mijn deelnemers aanraad.

Want je geniet pas echt van een nummer 1 notering als je hem organisch hebt bereikt. Dus door je boekverkoop te promoten met slimme trucs. Zodat echte lezers massaal je boek gaan kopen.

Wat bijvoorbeeld veel effect heeft op je ranking, is als een aantal verschillende mensen 10 of meer boeken bestellen.

Femke gebruikte daarom een tip uit BusinessBoek Bestseller op zo’n slimme manier dat klanten 3 keer een bestelling van 70 boeken in één keer deden.

Dat stuwde haar ranking fors op, en ze stond anderhalve week na het uitkomen van haar boek op 1.

Ze had Simon Sinek verslagen. De eerste druk van 1.500 boeken was na 2 weken uitverkocht.

Terwijl ze een paar maanden daarvoor nog had geaarzeld om de training te kopen.

Ze gaf ons 5 goede redenen waarom ze het NIET hoefde te doen. Daarover heeft ze nog gebeld met mijn team, waarna ze de gok waagde en BBB toch heeft gekocht.

Het is nu de 4e keer dat een deelnemer van BusinessBoek Bestseller op nummer 1 komt.

Daarom ben ik gisteren een tijdelijke Nummer 1 Deal gestart. Je krijgt 1 week lang de mogelijkheid om mee te doen voor half geld.

En dan krijg je er 3 bonussen bij met een waarde van €2.000.

Een frikkin Olympische korting. Dit is de link naar de tijdelijke pagina – waar Femke ook vertelt wat de 5 redenen waren dat ze de training niet nodig had:

www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-femke-hogema

Goed weekend alvast.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: