Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het moment

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond had ik bij het maken van gemarineerde zalm met broccoli de wieler-podcast Live Slow, Ride Fast op staan.

Laurens ten Dam was in gesprek met collega-wielrenner Sam Oomen.

De ouwe baas met peper-en-zout-baard (net gestopt als CCC-renner) vertelde hoe hij een tip had gegeven aan het roodharige supertalent-met-babyface van Sunweb.

Want hij had vroeger net als Sam last gehad van een nijpende wielrennersblessure: een beknelde liesslagader.

Dat is een knik in de tuinslang van je bekken naar je been. Daardoor kun je minder kracht zetten. En zit je met pijn op de fiets.

Sam had Laurens om advies gevraagd. Wanneer moet ik me laten opereren?

Dit was het antwoord dat hij kreeg:

Er komt vanzelf een moment dat je denkt: zo wil ik niet langer op de fiets zitten. Op dat moment is het tijd.

Als ondernemers zitten we in ons bedrijf ook af en toe de pijn te verbijten.

Je bedrijf gaat niet zoals je wilt, maar wanneer grijp je in?

Stel bijvoorbeeld dat je moeite hebt om jezelf te onderscheiden.

Het is druk in je markt, en het wordt steeds drukker.

De meeste concurrenten doen ongeveer hetzelfde als jij.

Je merkt dat het gedrag van je klanten verandert. Die zien weinig verschil tussen jou en al die andere bedrijven.

Daardoor moet je meer doen voor dezelfde omzet.

Je hebt minder aanloop, klanten reageren trager op offertes, je moet er meer achteraan zitten.

De respons op je advertenties daalt, klanten reageren niet meer op je e-mails, je omzet begint in te kakken.

Misschien denk je erover om je prijzen te verlagen. Of heb je dat al een paar keer gedaan.

Er komt vanzelf een moment waarop je denkt: zo wil ik niet langer doorgaan.

Het moment waarop het genoeg is geweest.

En op dat moment is het tijd.

Ik weet niet hoe ver jij nog van dat moment af zit. Dat weet je zelf misschien ook niet.

Maar als dat moment komt, dan raad ik je aan om een beslissing te nemen.

De beslissing om jezelf te onderscheiden.

De beslissing om jezelf te positioneren als de bekendste naam in je markt.

Want klanten zien je daardoor niet meer als een verkoper, zoals de rest van je concurrenten.

Maar klanten zien je als de expert.

Daardoor is de tijd voorbij dat je moest jagen achter klanten aan.

Je hoeft niet meer te praten als brugman.

En je bent niet meer een van de velen.

Maar klanten komen speciaal naar jou toe omdat ze de bekendste expert willen.

Ze weten al dat ze met jou willen werken. En ze hopen dat je tijd voor ze hebt.

Dat je hogere prijzen rekent dan anderen, vinden ze vanzelfsprekend.

Jezelf positioneren als de bekendste naam in je markt, dat doe je met expertise-marketing.

Dat is marketing waarbij je expertise gebruikt om jezelf te onderscheiden.

Gebruik je daarbij ook nog jouw unieke persoonlijkheid, dan ben je onderscheidend op een manier die voor concurrenten niet te kopiëren is.

Al zullen sommigen het wel proberen.

Jij weet zelf wanneer voor jou het moment gekomen is.

Op dat moment nodig ik je uit om bij Het Lab te komen.

Daar krijg je elke maand een formule om je te positioneren als dé expert in je markt. Dat maakt het veel makkelijker om je diensten, trainingen of producten te verkopen.

Als het moment NU is, dan is dit de link:

www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: