Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Laat je klanten met hun hoofd knikken

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond scheurde ik het plastic open van de Emerce, het clubblad van digital business people en online marketeers.

En dit waren een paar van de koppen die je daar leest.

Ik zweer dat ik het niet verzin:

“Meer nadruk op context dan op sturing”

“Merken richten zich te veel op korte termijn”

“Flexibele en gecombineerde mobiliteit is de toekomst”

Ik wist al van tevoren dat de redacteuren me zouden proberen in slaap te typen.

En ik lees zo’n blad vooral om gruwelbriljanten te spotten.

Door naar de reclames, wat vind je van deze reclame van bedrijf X dat anoniem zal blijven:

“X continuously explores new frontiers in IT. We help you change new technology trends into business advantages, so you always stay one step ahead of costumers’ needs.”

Ik stop nu met citeren, anders val jij ook in slaap in je kleren.

(En ja, in die advertentie staat écht het woord ‘costumers’, kostuum-makers.)

De Emerce is niet het enige vakblad waar je onuitstaanbaar vervelende koppen en reclames vindt.

Maar het is wel extra grappig omdat hun lezers marketeers zijn.

Wil jij iets fris zeggen waardoor jouw klanten hun oren spitsen, plop dan een heel ander vaatje open.

Bijvoorbeeld in een bedrijfsvideo die je laat maken voor je website.

De meeste bedrijven maken namelijk een ‘vakbladvideo’.

In die filmpjes hoor je precies dezelfde marketing bullshidt bingo als in de Emerce.

Op internet, he?

Dus waar je klanten net nog op Netflix of YouTube hebben gezeten.

En vervolgens jouw boring bedrijfsvideo onder ogen krijgen.

“We continuosly explore new frontiers…” 

Voorkom dat je klanten met hun ogen gaan rollen.

Voorkom dat je wereldvreemd overkomt.

En maak dus geen ‘vakbladvideo’.

Maak in plaats daarvan een bedrijfsvideo die klanten oplevert.

Een marketingfilmpje dat klanten naar binnen trekt, waarna ze alles om zich heen vergeten, en aan het eind contact met je opnemen.

Zonder het spektakel van YouTube.

Vloggen is nergens voor nodig. Sensationele clickbait-titels zijn nergens voor nodig.

Het enige wat je nodig hebt op je website is een filmpje waardoor klanten met hun hoofd gaan knikken.

De legendarische Britse copywriter Drayton Bird noemt dat ‘the nod factor’. Laat ze knikken tot het eind van je video.

En geef ze daarna een dringende reden om te klikken op de knop Contact of Offerte.

Deze maand geef ik aan de Members van Het Lab de formule voor zo’n bedrijfsvideo.

Daarin staat wat je moet zeggen in je video, en in welke volgorde.

De deadline is vandaag. Dat betekent: wil je de formule voor een bedrijfsvideo die klanten oplevert, dan kun je die alleen vandaag nog krijgen door je Membership nu te starten.

Dit is de link: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Aartjan van Erkel

 

 

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly