Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat je kunt zeggen in je marketing als je niet uniek bent

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Engeland heeft een hele hoop geinige dorpjes aan zee.

En ze willen mekaar allemaal de loef afsteken.

Want zo zijn dorpjes.

En ze moeten ook wel, want het meurt hier aan de kust overal naar naar rottend zeewier.

Dat ligt in lillende zwarte hopen op het strand en trekt blauwe bromvliegen aan.

Als toerist moet je dus wel wat overwinnen. En daarom doet elke gemeente zijn best om reclame voor zichzelf te maken.

In Newbiggin-by-the-sea waar ik gisteren sliep, hebben ze een unieke claim to fame.

Het is een object dat op het strand ligt tussen het zeewier, en dat ze heel bijzonder vinden.

Al eeuwenlang staat het aangegeven op alle landkaarten van de streek.

En al eeuwenlang gebruiken mensen dat object om op te zitten en vanaf te duiken, zegt de VVV.

Daarom staat het in 2019 vermeld in alle toeristische folders. En er staan informatieborden over langs het strand.

Dat ‘bijzondere’ object is de Hunkleton Stone.

Een rotsblok van 1 bij 1 meter.

Het is een manmoedige poging van de marketing-medewerker op het gemeentehuis.

Om van niks toch nog iets te maken.

Koddig en very British.

Het kan zijn dat jouw bedrijf ook niks unieks heeft.

Dat je gewoon iets verkoopt dat zo veel anderen ook verkopen.

En dan kan het lastig zijn om te zeggen wat daar nou zo bijzonder aan is.

Dan kun je dat proberen op te lossen door iets te noemen dat eigenlijk niks is.

Zoals de meeste bedrijven doen.

Die bedenken uit onmacht een nikszeggende slogan.

Zoals automerken, die bullshidt-slogans bedenken zoals ‘Moving Forward’ of ‘Passion for the Road’.

Of de kaasboer die ik laatst zag, met de slogan ‘Altijd (h)eerlijke kaas’.

Dat soort teksten is decoratie. Opvultekst. Meer niet.

Iets om op je winkelruit te zetten. Op je website.

Maar het zegt je klanten geen kont.

Toch is er een manier om jezelf uniek te maken, zelfs als je in een commodity-markt zit. Als je een van de velen bent.

Je kunt iets over jezelf zeggen waardoor klanten je gaan zien als uniek, terwijl je nog steeds precies hetzelfde product hebt als nu.

Het is een magisch zinnetje, dat verandert hoe klanten jou zien.

Ik noem dat zinnetje de ‘preventieve claim’.

Het is een van de makkelijkste manieren om jezelf te onderscheiden, omdat je er niks voor hoeft te veranderen.

Je hoeft alleen dat ene zinnetje uit te spreken in je marketing. Als een soort toverspreuk.

Behalve de preventieve claim heb ik nog 12 andere simpele manieren om je bedrijf uniek te maken voor je.

Die krijg je allemaal als je deelneemt aan Marketing Masterpieces.

Dat is mijn exclusieve 6 maandenprogramma voor high-end ondernemers. Begin november start ik met een nieuwe groep.

Daarin help ik ze om de bekendste naam in hun markt te worden door maar 2 uur per week iets aan marketing te doen.

Het programma is alleen toegankelijk voor Sleeping Giants.

Je bent een Sleeping Giant als je: een bestaand bedrijf hebt, minstens 1 product hebt dat je nu al verkoopt, minimaal 100.000 euro jaaromzet maakt, en nog weinig aan marketing doet.

Voor details fiets je naar deze link: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: