Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Witte kubus

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Schrikbeeld: je komt ’s avonds je huis binnen, en in de gang staat iets dat daar niet kán staan.

Want je weet: er is niemand thuis geweest sinds jij vanochtend de deur achter je dichttrok.

En toch staat er een ding bij jou in de gang.

Een geheimzinnige witte kubus.

Niemand kan die kubus daar neergezet hebben. Of wacht: de buurvrouw misschien?

Nee, kan niet. Die zijn met vakantie. En verder heeft niemand de sleutel.

Hoe de fak komt die kubus dan in je huis?

Koud kippenvel staat op je rug.

Met bonzend hart pak je de kubus voorzichtig op – beelden van bomgordels en explosies schieten door je hoofd – en  je ziet dat op de onderkant deze zin staat afgedrukt:

“Inbreken in uw huis is makkelijker dan u denkt”

Shiiiiiiittt

De kubus blijkt afkomstig te zijn van een bedrijf dat alarmsystemen verkoopt.

Hoe hebben ze dat ding in je huis gekregen?

Deze verrassende prank was een marketing-campagne van ADT Security Systems, dat een kartonnen witte kubus heeft laten ontwikkelen die als een dun pakketje door de brievenbus past.

Zodra het pakketje door de brievenbus heen is en op de mat valt, klapt het zichzelf automatisch uit tot een kubus.

Met daarop afgedrukt die waarschuwing, plus natuurlijk een speciaal telefoonnummer om een offerte aan te vragen voor een alarmsysteem.

Het was een slimme direct response campagne. Want hij roept een emotie op. Hij is verrassend. En hij roept op tot een directe actie door de klant.

En je reclame-campagne hoeft niet altijd happy clappy te zijn. Je hoeft klanten niet altijd blij te maken.

Je kunt ze ook laten schrikken.

Als je maar emotie oproept. Want die emotie hebben klanten nodig om een beslissing te kunnen nemen.

We hebben allemaal weleens saaiere marketing gezien voor alarmsystemen.

Ook in jouw markt is de meeste marketing waarschijnlijk saai.

Iedereen doet een beetje na wat alle anderen ook doen.

Jij kunt daarvan afwijken door iets te doen wat niemand anders zou doen.

Bijvoorbeeld door heel andere e-mailingen te sturen.

Zoals Frank van Iersel deed in de beauty-markt. Zijn klanten zijn schoonheidsspecialistes.

Terwijl al zijn concurrenten heel voorspelbare e-mails sturen, besloot hij iets totaal anders te doen.

Hij stuurde een e-mail die geopend werd door 58% van de ontvangers, wat een extreem hoog percentage is.

Toen ze de mail een dag later nog een keer stuurden naar iedereen die hem niet had geopend, kregen ze weer een hoge open rate: 22%

Frank was een paar weken geleden deelnemer aan de Epic E-mail Workshop. Daarin leerde ik hem hoe je mails schrijft die mensen totaal niet verwachten.

Mails die onorthodox zijn. Politiek incorrect.

Zijn e-mail was zo ongebruikelijk dat zijn marketing-dame zei: Serieus? Gaan we dit echt sturen?

Hij heeft het bedrijf samen met zijn zus, en die zei ook: Wat is dit nou weer voor mail?

De openingspercentages en de respons zijn extreem hoog sinds Frank epic e-mails stuurt.

Hij onderscheidt zich door iets te doen wat niemand anders doet. En sommigen verklaren hem voor gek.

Maar zijn klanten niet. Zijn klanten gaan er supergoed op. Ze sturen hem andere reacties dan hij ooit eerder heeft gehad.

De Epic E-mail Workshop waar Frank aan meedeed, organiseer ik maandag 20 mei voor het laatst.

Op deze pagina kun je een persoonlijke uitnodiging aanvragen, want de workshop is invitation only: www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop.

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: