Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom marketing de belangrijkste functie is in je bedrijf

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Calvin Harris is de eindbaas onder de DJ’s. Qua omzet he? Hij is al 6 jaar achter elkaar de best verdienende platendraaiert.

Vorig jaar werd er 48 miljoen dollarpiek bijgeschreven op zijn bankrekening.

Een van de plekken waar hij draait is Las Vegas. Aanstaande vrijdag staat hij daar bijvoorbeeld in de OMNIA, een grote nachtclub.

Moet jij raden wat Calvin daar verdient met één avondje plaatjes draaien. Het antwoord: hij krijgt daarvoor ongeveer 400.000 dollar.

Weet je wat de barman in de OMNIA verdient op diezelfde avond? Minimumloon plus fooi.

De een verdient dus een paar ton, de ander verdient een paar tientjes.

Een kneitergroot verschil. Daar kun je wat van vinden. Is het verschil in inkomsten tussen de DJ en de barman terecht? Zeg jij het maar.

Voor de eigenaar van de OMNIA is het in ieder geval een no-brainer.

Want de barman is verantwoordelijk voor de deliverable van de nachtclub. Het product. Namelijk cocktails shaken, biertjes tappen en champagne schenken.

En er zijn barmannen zat. Daarom verdienen ze maar weinig.

De DJ is verantwoordelijk voor het binnenbrengen van de klanten. Dankzij hem zit de tent ramvol met ravers en staat er buiten een rij.

En er zijn heel weinig goeie DJ’s. Daarom verdienen ze extreem veel geld.

Want het binnenbrengen van de klanten is de belangrijkste functie in het bedrijf.

Niet het tappen van de drankjes.

In jouw bedrijf bestaat dezelfde verdeling, of je het nou leuk vindt of niet.

Als je meer meer omzet wilt maken, heeft het weinig zin om nóg iets beter te worden in het maken van je deliverable. In het shaken van de cocktails. Daar ga je ze niet mee verdienen.

Wat wel zin heeft, is beter worden in klanten trekken.

Want er gebeurt niks in jouw business zolang er geen klanten bij jou binnenkomen die geld willen uitgeven.

En toch vinden ondernemers het soms leuker om de barman te zijn dan de DJ.

Ze focussen liever op het product dan op de marketing.

Ze zijn liever bezig met werk dat tientjes waard is, dan met werk wat tonnen waard is.

Kies maar waar jij je tijd in wilt steken.

Aartjan van Erkel

PS

Wil je binnen 1 dag je marketing epic maken? Compleet anders dan de eenheidsworst van je concurrenten? Mailingen leren maken zoals je klanten die nog nooit hebben gekregen? Veeg dan maandag 20 mei leeg in je agenda. Want dan organiseer ik voor een klein groepje ondernemers de Epic E-mail Workshop. Een exclusieve, eenmalige workshop die invitation only is, en alleen toegankelijk voor ondernemers die minimaal 100.000 euro per jaar omzetten. Check op deze pagina hoe je een uitnodiging kunt aanvragen: www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop.

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: