Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom ik ben gestopt met content marketing

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik kreeg toch weer zo’n schattige reactie van een lezer, moet je zien:

“Dit soort flutartikelen hoeven voor mij niet. Een slecht verteld verhaaltje om dan te concluderen dat een vaste opbouw voor een verkoopgesprek toch wel een goed idee is. Meen je dit nu? Vroeger gaf je goede info en was je interessant. Vandaag bevat elk artikel nog amper info en is het een te doorzichtige opstap naar een dienst die je wil verkopen.”

Als je veel mailt en veel post, krijg je van alles naar je hoofd. No sweat, dat hoort erbij.

Af en toe is het dan leuk om even te kijken wie iets zegt.

Zoals deze ex-fan. We hebben even gekeken waar we deze man van kennen.

En wat blijkt? Hij komt niet in ons systeem voor. Het is een lurker. Hij leest af en toe wat op mijn blog, maar heeft zich nooit ergens voor aangemeld.

Nooit naar een webinar gekeken. Nooit de optin gedaan voor de dagelijkse e-mail. En – geen verrassing – nooit iets gekocht.

Dat wist ik al van tevoren. Want het is altijd zo dat de mensen die het meest kritisch zijn, compleet buiten je doelgroep vallen.

Die grommen af en toe naar je, en verdwijnen dan weer in de mist.

Je kunt je daardoor laten afleiden. Het persoonlijk opvatten. Maar dan ben je aan het luisteren naar de verkeerde stemmen.

Want grommende honden in de mist vinden het sowieso niks wat jij doet.

Of ze vreten wel in het geheim jouw gratis content op, maar ze zijn niet bereid om jouw betaalde producten of diensten te kopen.

Het heeft geen enkele zin om naar zulke types te luisteren.

Het heeft zelfs wel iets grappigs dat deze gast is gaan protesteren.

Want hij heeft gelijk: vroeger gaf ik ‘goede info’. Toen deed ik nog aan hard teaching in mails en blogartikelen.

Daarmee trok ik jarenlang honderdduizenden mensen naar mijn website met gratis tips. Elke gratis mail die ik stuurde was een halve training joh. Dat werd gewaardeerd, maar het voelde al een tijdje niet goed meer.

En de meeste van die bezoekers kochten niks.

Vorig jaar heb ik me gerealiseerd: ik gaf de verkeerde boodschap af. Hele ladingen tips verspreiden zegt eigenlijk: Kom maar hier, dan krijg je alles gratis.

Daardoor trok ik steeds meer freeloaders aan. Mensen die gaan klagen als ze niet meer alles gratis krijgen.

Zijn dat mijn beste klanten? Je weet het antwoord al.

Daarom ben ik vorig jaar gestopt met hard teaching in mijn mails. Ben ik dus gestopt met traditionele content marketing, die voorschrijft dat je zo veel mogelijk tips geeft.

En ben ik aan een veel kleinere mailinglijst dagelijks een heel andere mail gaan sturen.

Met info-tainment. Storytelling. Anekdotes. Goeie informatie met altijd een tip erin, gecombineerd met entertainment.

Die mails gaan naar een lijst mensen van veel hogere kwaliteit. Mensen die weten dat ik elke dag een aanbod doe. Mensen met een aankoop-intentie.

Mensen die snappen dat ze de echte goodies pas krijgen als ze mijn betaalde aanbod kopen.

Iedereen met een freeloaders-mindset is voor mijn business niet interessant. Niks mis met die mensen, het zijn vast lieverds. Maar we zijn geen match.

En daarom is het perfect als ze gaan grommen. Zich afmelden. Met deuren slaan. Toedeledokie!

Ik ben graag van ze af. Als ze zich misdragen, zet ik ze zelfs op de zwarte lijst. Zodat ze zich nooit meer ergens voor kunnen aanmelden en niks kunnen kopen.

Sinds ik mijn business heb opgeschoond en alleen nog maar marketing doe voor mijn ideale klanten, is de kwaliteit van de mensen die bij me kopen omhoog geschoten.

Klanten geven meer uit, en kopen vaak meerdere trainingen.

Het is nog nooit gebeurd dat ik mensen zo snel zie terugkomen voor de volgende aankoop. En ik heb nog nooit zulke enthousiaste reacties gehad.

Mijn advies aan jou: ga ook betere mails sturen, naar betere klanten.

En als je wilt kijken hoe ik dat precies doe? Kom dan op 20 mei naar de Epic E-mail Workshop. Ik leer je al mijn geheimen en je gaat 1 dag e-mails schrijven met mij, samen met een exclusief groepje klanten. Die nodig ik persoonlijk uit en op deze pagina kun je een uitnodiging aanvragen: www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop.

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: