Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

2x zo veel verdienen aan 2x zo weinig klanten

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Interessante trend in Amerika: bioscoopzalen waar alle stoelen uit gesloopt worden. Om ze te vervangen door veel luxere recliners: ligstoelen waarin je volledig gestrekt achterover gaat met je pootjes omhoog.

Volgens de Wall Street Journal hadden de 3 grootste bioscoopketens in Amerika een paar jaar geleden de laagste bezoekcijfers sinds 1995. Daarom hebben ze honderen miljoenen geinvesteerd om hun zalen te upgraden.

Afgelopen zomer ben ik in Chicago in zo’n vernieuwde high-end bioscoop naar de film Black Panther geweest.

Naast me lagen 2 corpulente filmkijkers achterover in een roodlederen love seat mét stoelverwarming en bestelden bij het meisje dat rondliep een South West Chicken Bowl, een Jalopeno Burger met een portie Onion Rings en een Custom Candy Reece’s Peaces Milkshake.

Want het was een Dine-In cinema, dus je kon eten in de zaal tijdens de film.

Mijn filmkaartje kostte 2 keer zo veel als in Nederland, en het comfort was daar ook naar.

Je moet er trouwens wel tegenkunnen dat er gefrituurde uienringen smakkend naar binnen worden gewerkt naast je en lobbige shakes naar binnen worden geslurpt. Gelukkig zat ik niet strak naast mijn dinerende buren maar hadden we zeker een meter tussenruimte.

Uit de cijfers van de Studio Movie Grill, een van de eerste bioscoopketens die is overgestapt op high-end, zijn klanten enthousiast over de luxe nieuwe extra’s en blijven ze nog uren plakken na de film – bijvoorbeeld om cocktails te drinken.

Het doel: 2x zo veel verdienen aan 2x zo weinig klanten.

Dan Kennedy voorspelt voor de live trainingen- en congressenwereld in Amerika een vergelijkbare trend, maar dan zelfs nog dramatischer: 4x tot 8x zo veel verdienen aan 4x zo weinig klanten.

Handig om ook in Nederland alvast over na te denken als je traint, coacht, kennis verkoopt of evenementen organiseert.

Hoe gaat jouw business het hogere segment in je markt bedienen? Wat kun je bieden aan klanten die bereid zijn om voor een premium variant van je product of een VIP-ervaring een veel hoger prijskaartje te betalen?

Members van Het Lab krijgen in de masterclass van mei een formule om zulke high-end klanten te vinden onder hun klanten. Want ze zijn er, alleen houden ze zich stil. Ze zijn er in elke markt.

En misschien lezen ze jouw nieuwsbrief of jouw marketing al tijden, maar kopen ze nooit wat. Want het voldoet niet aan hun voorkeur, het is niet high-end. Ze vinden het eigenlijk gewoon te goedkoop wat je nu aanbiedt.

Komende week stuur ik de Members van Het Lab de formule om je absolute topklanten te vinden en om ze te converteren naar betalende klanten. Ze krijgen de formule op de eerste maandag in mei.

Je weet het inmiddels: deadline is deadline. Als de bioscoopfilm eenmaal is begonnen kan er niemand meer naar binnen. Je kaartje kopen door Member te worden kan hier: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen