Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe ga je van kleine klanten naar grote klanten?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Katendrecht was vroeger het territorium van de hoeren en de zeeschuimers.

Het is een schiereilandje in de wijk Feijenoord op Rotterdam-Zuid. In de vorige eeuw was Katendrecht vergeven van de goedkope arbeiderswoningen, zeemanskroegen en boarding-huizen. Normale burgers hadden daar niks te zoeken, ze keken wel uit.

Gisteren ging ik op Katendrecht naar een concertje. Ik zag dat het nu het territorium is geworden van een hele andere bevolkingsgroep. Die zien er nog steeds uit als zeeschuimers. Met hun werkkleding en hun ruige baarden. De hipsters.

Alleen hebben ze voor die tuinbroek dan 300 euro betaald en voor het knippen van hun moeilijke hoofdhaar 69 euro.

Ze stinken ook niet maar aal en naar uien waarmee ze hun maal doen, zoals Acda & De Munnik zongen. Ze stinken naar quinoa en vergeten groente.

We dronken koffie in een smerig oud havengebouw met bladderende verf aan het plafond en artistieke foto’s van blote meiden aan de muur.

Er stond een enorme berg ouwe meuk in het gebouw, dat warmgestookt werd met blaaskacheltjes zoals bouwvakkers gebruiken om nat stucwerk te drogen.

Die meuk was tot mijn verbazing allemaal te koop. Er stond bijvoorbeeld een superkekke schemerlamp, opgebouwd uit een oude kist waar mijn oma vroeger in de kelder de eigenheimers in bewaarde. Met 3 bouten was die aardappelkist (met de modder er nog aan) vastgemaakt aan een verroeste gietijzeren driepoot. Zo mee te nemen voor een luttele 325 eurootjes mensen.

Je kon er ook zo’n superhandige hipsterfiets kopen, met maar 1 versnelling, geen bagagedrager en natuurlijk ook geen spatborden want in hipster lala-land was het de afgelopen dagen blijkbaar geen zeikweer.

De gentrification heeft toegeslagen in Katendrecht. Oude gevaarlijke wijken die hip worden door de bevolkingsgroei en de trek naar de stadscentra van kapitaalkrachtige bewoners. Mensen met lage inkomens trekken weg.

Net zoals de wijk Lombok in Utrecht hip geworden is. En de Jordaan en de Pijp in Amsterdam. Hip geworden, en duur geworden.

Ook in jouw business kan er gentrification plaatsvinden.

Door een level in je business toe te voegen dat alleen interessant is voor rijke klanten. Of beter gezegd: klanten die veel meer willen betalen.

Dat nieuwe hoge level klanten zorgt voor zo’n cash flow dat je misschien zelfs helemaal afscheid kunt nemen van het laagste niveau in je business. De arme klanten. Of beter gezegd: klanten die bijna niks willen betalen.

Veel ondernemers vergeten dat. Terwijl er meestal een segment van jouw klanten is dat bereid is om veel meer te betalen. Als ze in ruil daarvoor een VIP-behandeling krijgen.

Laatst sprak ik bijvoorbeeld een klant van mij die een schoonheidssalon heeft in de buurt van Rotterdam. Zij moet concurreren met 1.741 andere schoonheidssalons in Nederland waar iedereen gewoon mag binnenlopen. En daarom heeft ze een speciaal aanbod toegevoegd voor het hogere segment in haar markt.

Dat exclusieve en veel hoger geprijsde level is alleen voor zakenvrouwen, bekende Nederlanders en topondernemers. Die hoeven bij haar nooit te wachten in de wachtkamer en worden niet behandeld door een van haar medewerksters.

Die topklanten kunnen VIP-afspraken maken zodat ze op ieder tijdstip kunnen voorrijden dat ze even tijd hebben – ook buiten openingstijden – waarop ze direct door de bazin persoonlijk worden behandeld.

Voor een VIP-level in je business heb je wel VIP-klanten nodig. Maar waar vind je die, en hoe hengel je ze binnen?

Dat vertel ik komende maand aan de Members van Het Lab. Want ze krijgen van mij de formule waarmee ik het VIP-level in mijn eigen business vul met leads, afspraken en klanten. Klanten die door mij persoonlijk geholpen willen worden op het moment dat hun goed uitkomt. Klanten die de allerhoogste tarieven betalen. Beginnend bij 6.000 euro per transactie.

Dan Kennedy noemt dat type klanten ‘whales’ – de walvissen dus. Heb jij toch wel erg veel kleine visjes in jouw business en zou je af en toe wel eens een hele grote klant willen binnensleuren – uiteraard zonder harpoenen en geheel dolfijn-vriendelijk – dan is dit de link om Member te worden: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly