Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Maar dan moet je boekmarketing retestrak zijn”

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Moet zometeen om 7 uur de deur uit om een hele dag training te geven, dus hier is even snel iets leuks.

Ik kreeg gisteren de transcriptie binnen van mijn gesprek met Mark Tigchelaar. De huidige nummer 1 business-auteur van Nederland met zijn boek Focus Aan/Uit.

Want ik had hem gebeld voor een testimonial over BusinessBoek Bestseller.

Hieronder zijn letterlijke woorden.

Vandaag is trouwens de laatste dag van de Nummer 1 Deal. Mocht je zin hebben om mee te doen kop de bal dan in het doel voor 17.00 uur vanmiddag want dan gaat deze pagina offline (geen uitzonderingen, 17 uur is 17 uur en het heeft geen enkele zin om ons te mailen als je te laat was): www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal

[testimonial-marktighelaar.mp3, transcriptie:]

“Door deze training is mijn boek een nummer 1 bestseller geworden.

​Ik heb in het verleden 5 boeken uitgebracht en daarvan zijn er 100.000 verkocht. Maar mijn frustratie was: die hebben nooit de top 10 gehaald. Het zijn tijdloze, stabiele boeken maar ik heb geen piekmaand gehad. Dat is 1 van de dingen die ik van Aartjan heb geleerd. Ik dacht: Fuk, ik snap precies wat je bedoelt. Het kwartje viel gelijk. Die piekmaand is precies wat het heeft gemist.

​Mijn vorige boek zit op 30.000 stuks verkocht ongeveer. Maar het heeft nooit bekendheid of reuring opgeleverd en dat wilde ik. Een tijdje geleden kwam Nooit meer te druk uit, van Tony Crabbe. Die heeft echt een fenomeen gecreëerd. Dat is wat ik ook wil. Maar dan moet je marketing retestrak zijn. En je boek moet supergoed zijn.

​Mijn doel is dat mensen bij de koffieautomaat gaan kletsen: ‘Hoe doe jij dat met je focus?’ Dan is het een Fenomeen. Dat gaat verder dan mij, en dat gaat verder dan het boek.

​Sommige mensen zeggen: ‘Ik ben al blij als ik 1 iemand geholpen heb.’ Maar ik ben daar niet blij mee. Ik wil er veel meer mee. Ik ga voor de hele grote schaal.

​Ik ben superblij met mijn nummer 1 positie op Managementboek, en ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren. Twee dagen nadat mijn boek uitkwam stond ik al op nummer 1. Er komt meteen een herdruk aan, heel cool. 

​Waar ik ook een plannetje voor heb is een marketingcampagne samen met een internationaal A-merk. Want ik heb van Aartjan geleerd hoe je opvalt door iets ‘belachelijks’ te doen.

​Het boek schrijven heeft me zeker een ton gekost als ik omreken hoeveel trainingen ik niet heb gegeven en hoeveel sales ik niet heb gedaan. Dat bedrag wil ik minimaal 2 keer terugverdienen.

​Ik wil niks aan het toeval overlaten, dus heb ik bij iemand een schrijftraining gevolgd. Maar ik had ook marketingkennis nodig. We hebben een grote salesmachine, maar de marketingmachine is nul. En dat vind ik superleuk om van Aartjan te leren. Alles wat ik van hem heb geleerd voor het boek kan ik zo voor trainingen inzetten. Dat vind ik te gek, ik leer marketing nu.

​Wat me ook heel erg heeft geholpen zijn de tips voor de ‘blurb’, de tekst op de achterflap. Dat moet gewoon de verkooppagina zijn van het boek.”

Dit is de tijdelijke Nummer 1 Deal-pagina (verdwijnt vanmiddag 17u): https://www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller-nummer-1-deal

Nu snel de auto in laters

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: