Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Waarom klanten zich afmelden voor je nieuwsbrief
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Ik ben dol op vogeltjes, maar ik word gek van vinken.
Dat zit zo. In een boom bij mijn kantoor zit een vink.
Die boom is van hem. Hij hangt daar de hele dag rond en trekt een grote mond open.
Vinken hebben blijkbaar zendingsdrang, want ze zingen een katholiek mantra.
“Wie is de moeder van Jezus? Maria!”
Dat ezelsbruggetje leerde ik jaren geleden tijdens een vogelwandeling.
En verdomd, als je dat riedeltje eenmaal herkent krijg je het niet meer uit je hoofd.
Het is nu nog vroeg, maar later dit voorjaar gieren de hormonen door zijn lijf en zit hij de hele dag naar chickies te fluiten.
Als hij echt horny is kan hij 3.000 tot 5.000 keer op 1 dag hetzelfde riedeltje herhalen.
Het schijnt dat ze streekdialecten hebben, vinken. Ik was een keer in Drenthe en daar klonken ze inderdaad nét anders.
“Wie is de moeder van Jezus? Maria!”, en dan met het accent van de zanger van Skik.
Als ik 3.000 keer hetzelfde liedje heb gehoord tijdens een werkdag, ben ik er wel een heeeel klein beetje klaar mee.
Maar blijkbaar werkt het voor de meiden.
Een zanglijster doet precies het tegenovergestelde. Die herhaalt bijna nooit wat. Elke keer als hij zingt, bedenkt hij iets nieuws.
Het is een improvisatiezanger. Een jazzmuzikant.
Ongelooflijk om naar te luisteren.
Waar je de zanglijster aan herkent is dat hij 1 noot vaak 3 keer herhaalt als hij aan het jammen is. Voor de rest is het allemaal variatie.
De zanglijster is hands down de winnaar van The Voice in het bos.
Variatie is ook een van de geheimen bij het maken van epic e-mails.
Doe je te vaak hetzelfde, dan ga je lezers vervelen. Maar als je iedere keer iets anders zingt met af en toe iets herkenbaars, dan blijf je klanten verrassen.
Over een paar weken is de lente echt losgebarsten. Ik ga dan een hele dag met een klein groepje klanten tussen de vogels zitten.
We gaan daar naartoe voor de Epic E-mail Workshop.
Het hotel staat in het bos en tijdens de lunch heb ik daar een keer een hele groep staartmezen zien spelen in de boom bij het restaurant.
Ik laat je onder andere zien hoe je voorkomt dat je als een drammerige vink gaat klinken. En hoe je met gemak aan onderwerpen komt om in elke mail onvoorspelbaar te zijn. Zodat klanten graag naar je blijven luisteren.
De workshop waarin we samen voor jouw bedrijf epic e-mails gaan maken is over 10 dagen, vlieg naar de link want er zijn nog maar een paar persoonlijke uitnodigingingen beschikbaar: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-workshop
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail