Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hee wijffie

Aartjan van Erkel

in Neuromarketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ze heeft auberginekleurig kortgeknipt haar, ‘smokey eyes’ met zware donkere randen en scant glimlachend de artikelen. Ze draagt de voorgeschreven Albert Heijn-werkkleding en op het witte naambordje dat op haar borst is gespeld staat ‘Angela’.

Angela was gisteren mijn caissiere bij de AH. Voor mij was een Aziatisch uitziende vrouw aan de beurt die een paar middagboodschapjes op de band had gelegd.

Wasa-crackers, Milka-chocoladerepen, melk, Pickwick-thee, cherrytomaatjes, smeerkaas en schouderham.

“Hee meis, hoe issie?”

Het gezicht van de Aziatisch uitziende vrouw begint te stralen en ze antwoordt:

“Ja best goed, ik heb lunchpauze dus snel even een boodschappie doen he?”

“Nou leuk! Hee hoe ist nou met Kevin? Met zijn been?”

“Ja nou hij is gisteren nog naar de fysio geweest, en die zei dus dat het nog wel effe ging duren allemaal. Hij balen joh hee. Ze hebben zaterdag een belangrijke wedstrijd en hij wil per sé meedoen. Nou dat gaat hem dus effe niet worden.”

“O jee wat erreg voor ‘m. Haha ik vind het wel een beetje zielig. Wil je d’r koopzegels bij?”

“Ja doe maar weer”.

“Asjeblieeeeeef. Hee doei wijffie!”

De vrouw met het auberginekleurige haar en de smokey eyes zit al jaren achter die kassa, en ze zal daar misschien nog wel een paar jaar zitten totdat ze met pensioen gaat.

En ik heb zojuist gezien hoe ze met een paar woorden iets moois heeft gedaan voor het bedrijf waar ze werkt.

Ze heeft ervoor gezorgd dat iemand zich gezien voelt.

Door een vaste klant te herkennen en een persoonlijke vraag te stellen.

Alleen: het stellen van de vraag was niet de enige reden dat de Aziatisch uitziende vrouw begon te stralen.

Dat kwam door iets anders. Ze glimlachte doordat Angela haar aansprak met ‘meis’ en ‘wijffie’.

Daar heeft Angela niet voor gestudeerd. Ze doet het op gevoel en op ervaring. Ze weet precies wat ze kan zeggen tegen haar vaste klanten om ze een goed gevoel te geven.

Ik bedacht dat Angela ons allemaal in de rij een mooie kleine alledaagse demonstratie had gegeven.

Ze demonstreerde hoe je klanten aanspreekt in een verkoopsituatie. Op een manier waarmee je de relatie verbetert. Op een toon die natuurlijk voelde voor haar. En voor de klant.

Veel bedrijven doen wat de meeste andere caissieres doen. Een vaste riedel opdreunen als een klant afrekent.

“Heeft u een bonuskaart? Twaalf euro zestig alstublieft. Fijne dag!”

Niks mis mee, maar je voelt er weinig bij.

Wat kun jij zeggen tegen je klanten waardoor ze gaan stralen?

Welke vraag kun je stellen waardoor ze zich gezien voelen?

Welke toon kun je aanslaan om ze een goed gevoel te geven?

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

PS

Kleine aanpassingen van jouw gedrag in verkoopsituaties kan je resultaten enorm verbeteren. Als Member van Het Lab krijg je daarvoor elke maand een bewezen, simpele formule. Ben je nog geen Member, dan is dit de link om de formules vanaf nu ook te krijgen: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: