Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Horrorflats

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdag liep ik een pand van de universiteit binnen, en het leek wel of we een theater waren binnengekomen.

Een enorme vide met een opengewerkt trappenhuis, gedecoreerd met glitterende lichtjes.

Overal gietvloeren, blank hout en blitse kleuren.

Er was wel wat veranderd sinds pa zelf studeerde, zag ik.

Ik was met mijn oudste op de open dag van de Universiteit Utrecht en die werd gehouden op het Utrecht Science Park.

Vroeger was dat een verzameling monsterlijke betonnen horrorflats uit de jaren ’70. Nu bleek het hele terrein een architectuur-snoepwinkel te zijn geworden.

Bij iedere studie waar we gingen rondneuzen, was dezelfde opzet gebruikt voor de presentaties van 45 minuten die werden gegeven in een collegezaal.

Eerst vertelde een jonge docent een verhaal over de studie en hij gaf daar allerlei praktische voorbeelden bij.

Bij Farmacie legde bijvoorbeeld iemand uit waarom je van sommige allergiepilletjes slaperig wordt, en van andere juist niet.

En na het verhaal van de docent kwam er een student vertellen hoe haar leven eruit ziet. Eentje was er zelfs zo eerlijk dat ze haar hele tijdsbesteding in een week uurtje voor uurtje op een slide had gezet.

Er stond maar eens per twee dagen een blokje van anderhalf uur ‘studeren’ in. Ik herkende iets.

Ook heel opvallend: nergens stond een blokje: hier zit ik een uur op Instagram en daar lig ik twee uur series te bingen op Netflix.

Haar schema was internet- en smartphone-vrij, alsof ik naar mijn eigen week zat te kijken uit de jaren ’90. Yeah right.

De docenten deden ook iets wat me opviel: stevige uitspraken.

De Farmacie-man begon letterlijk zijn verhaal met de zin: “Bij Farmacie word je opgeleid tot apotheker.”

Het was bijna hoorbaar hoe in de zaal een aantal kids meteen afhaakten. Die arme Insta-addicts moesten nu nog 45 minuten presentatie uitzitten en proberen niet flauw te vallen van verveling.

Die docent deed zijn best om een flink deel van zijn collegezaal weg te jagen. En dat is slim.

Want hij wil straks geen eerstejaars die zich aanmelden met de verkeerde ideeën.

Ook voor jou als ondernemer is het slim om niet alleen redenen te geven waarom klanten zouden moeten investeren in wat jij verkoopt.

Ze moeten ook weten waarom ze het vooral NIET moeten kopen.

Iedere klant die instapt om de verkeerde reden zorgt daarna alleen maar voor problemen.

Alsof hij in de verkeerde bus is gestapt. Zodra die klant dat door krijgt, gaat hij stennis schoppen. Schreeuwen naar de chauffeur, andere passagiers lastig vallen, op de ramen bonken of aan de noodrem trekken.

Iedereen heeft er last van als je zo iemand tussentijds moet laten uitstappen.

Zeg dus in je marketing ook dingen waardoor je wéét dat zulke types daar meteen op afhaken.

Want die wil je niet binnen hebben. Ze kosten jou en je team alleen maar geld.

Succes en tot morgen,

Aartjan van Erkel

PS Vanmiddag is de deadline als je morgenochtend bij de live feedback-sessie wilt zijn voor VIP Members van Het Lab. Daarin beantwoord ik vragen over jouw marketing. Ben je nog geen VIP Member dan is dit de link om je nog snel aan te melden voor het te laat is: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: