Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Vind je werken leuker dan vrije tijd?

Aartjan van Erkel

in Tips

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

En hop, ze goot weer een glas leeg in haar keelgat.

Het was een beetje een blubberkeel. Ze had een grote onderkin voor een vrouw van haar leeftijd – achterin de dertig.

Vorige week zat ik aan de ontbijttafel in een hotel in Wenen en zag hoe een van de hotelgasten verschillende glazen champagne dronk bij haar haar hardgekookte eitje.

Ik telde mee tot ze 4 glazen had weggetikt en toen was ik klaar met ontbijten. Het kan zijn dat zij is blijven zitten en een vijfde heeft ingeschonken.

Voor sommige mensen is vakantie een uitlaatklep. Ze wachten maandenlang en dan gaan ze helemaal los.

Maar vrije tijd is misschien wel stukken minder leuk dan we denken.

In zijn boek Deep Work schrijft Cal Newport dat het makkelijker is om gelukkig te worden van je werk dan van je vrije tijd.

Want bij werk kun je in flow raken. Doordat je doelen hebt, feedback krijgt en uitdagingen aangaat. Dat helpt om jezelf te concentreren. Je kunt jezelf daar dan helemaal in verliezen, een heerlijk gevoel.

In je vrije tijd heb je vaak geen structuur en daardoor is het lastiger om een geluksgevoel te krijgen.

Op zich is dat prima te fiksen met een halve fles champagne. Maar die koppijn he?

Dit boek is voor mij een feest om te lezen want ik ben retesnel afgeleid. Een van mijn diepste verlangens is om mijn concentratie te vinden. Dat is mijn doel voor 2019.

Dus hoe kom je nou in die flow? Hoe pas je deep work toe in je leven?

Newport geeft daarvoor een paar manieren, en de radicaalste is de Monnik.

Jezelf zo veel mogelijk terugtrekken van alle afleidingen.

Hij geeft het voorbeeld van Donald Knuth, een wetenschapper.

Op zijn website staat geen e-mailadres, want hij heeft besloten om zonder e-mail door het leven te gaan.

Iedereen die met hem wil communiceren moet dus per post een brief of kaart sturen, die door zijn assistente worden ontvangen. Zij bespreekt die dan 1 keer per 3 maanden met hem, en dan nog alleen de meest relevante post.

Ik werd er helemaal blij van toen ik het las, want het lijkt me heerlijk om zo weinig afleiding te hebben.

Een andere manier om veel geconcentreerder of productiever te worden is de Ketting.

Of zoals mijn kinderen het noemen: de Streak.

Elke dag iets doen en daar een gewoonte van maken. Bijvoorbeeld elke dag mediteren, elke dag wandelen, of elke dag een video maken. De streak werkt voor mij als een malle. Ik loop daardoor nu elke dag bijvoorbeeld 10.000 stappen en ik schrijf een dagelijkse marketing-mail.

Wil je meer concentratie in je leven, dan kan ik je Deep Work van Cal Newport echt aanraden. Het is het interessantste boek dat ik in tijden heb gelezen.

Aartjan van Erkel

PS

Volgende week dinsdag geef ik een feedback-sessie voor de VIP Members van Het Lab. We hebben het deze maand over manieren om een nieuw product te lanceren waarmee je een hoop klanten over de drempel trekt. Wil je bij de feedback-sessie zijn en ben je nog geen VIP Member dan is dit de link om te klikkon: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: