Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Iets handigs om mee te nemen naar je hotel om beter te slapen

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

7.28 uur, lobby van het Grand Hotel in Wenen.

Ik ben met mijn moeder in Wenen omdat we allebei van klassieke muziek houden. Vanavond hebben we kaarten voor de Wiener Symphoniker in het Konzerthaus.

Toen we gisteravond de lobby van het hotel instapten – marmer, kroonluchters, overal grote vazen met witte lelies – vonden we het wel een beetje vreemd dat je daar blijkbaar mag roken.

Er hing een doordringende sigarenlucht, het rook als een herensociëteit uit de tijd van Sherlock Holmes.

Na 10 minuten kwamen we erachter dat onze neuzen ons voor de gek hielden. Wat we roken waren helemaal geen sigaren. Het was iets verrassends dat niks met rook te maken heeft.

Het blijkt dat 12 bossen lelies samen zo veel geur verspreiden dat je neus daar vervolgens sigarenrook van maakt.

Als je weet hoe lelies ruiken, stel je die geur dan maar voor maal duzend en je hebt een sigaar. Raarrrrrr

Enniewees, ik heb hier nu een nachie geslapen en er valt me iets op.

Zoals in bijna alle hotels waar ik heb overnacht zijn ze ook hier niet goed in slapen.

Niet alleen heb ik een keihard bed, waar ik een hekel aan heb want ik heb brede schouders. Ik moet een beetje weg kunnen zakken.

Maar in onze kamer branden ook 3 felle led-lampjes. En er staan 2 telefoons met een verlicht scherm die zoveel licht geven dat het lijkt alsof de maan in onze kamer schijnt. Ik kon er bijna bij lezen.

Van mijn slaapcoach Floris Wouterson heb ik geleerd dat zelfs een heel klein beetje licht in je slaapkamer je nachtrust al kan verstoren.

Je ogen zijn er gevoelig voor natuurlijk, zelfs door je oogleden heen, en zelfs je huid is lichtgevoelig.

In mijn toilettas zit daarom altijd een rolletje zwarte isolatietape. Daarmee heb ik al die lampies afgeplakt gisteravond.

Elke keer vind ik het vreemd dat hotels zo weinig aandacht geven aan goed slapen.

Er is één hotelketen die dat door heeft, en dat is Premier Inn. Zij geven een Good Night Guarantee.

Daardoor hebben ze iets unieks om op te focussen in hun marketing.

Ze vertellen uitgebreid over de heerlijke Hypnos-bedden waar je op komt te slapen. Het assortiment aan verschillende kussens dat je op iedere kamer vindt.

Ze hebben slaapsnacks, een slaap-audioboek en een TV-commercial over hun slaapgarantie.

Het is voor een hotel helemaal niet moeilijk om zichzelf uniek te maken. Miljoenen hotels op de wereld, en bijna geen één belooft je dat je lekker slaapt.

Led-jes in de kamers afplakken, verduisterende gordijnen ophangen, betere bedden en extra kussens en je bent er al.

Wat kun jij doen om je aanbod iets te verbeteren om opeens beter te zijn dan alle anderen in jouw markt?

Door aandacht te geven aan iets dat voor je klanten superbelangrijk is en in jouw branche een beetje vergeten wordt?

Misschien heb je alles daarvoor zelfs al in huis en hoef je er alleen maar op te focussen in je marketing, net als Premier Inn.

Goed weekend en rust lekker uit,

Aartjan van Erkel

PS

Vind je het een beetje een lastige om te zien wat jou uniek maakt? Af en toe ga ik daarover 1 op 1 zitten met een ondernemer. Tijdens een Persoonlijke VIP-dag beantwoorden we de vraag: wat maakt jouw bedrijf uniek? Plus nog 4 andere vragen die elke bezoeker van je website in zijn hoofd heeft, en die 90% van de websites vergeten te beantwoorden. Je gaat naar huis met de complete copywriting van de belangrijkste pagina’s van je website. En je hoeft nooit meer na te denken over je positionering. Dit is de enige manier waarop ik 1 op 1 werk met klante. Details vind je hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vip-dag/

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: