Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ze schuilen in de schaduw

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Nou kreeg ik toch een lieve mail van een Vlaamse lezer, moet je kijken:

“Wat is er godverdomme toch verkeerd aan uw moedertaal dat u haar zo moet verkrachten? Door mensen als u wordt het Nederlands langzaam maar zeker naar de kloten geholpen, maar u hebt daar blijkbaar geen benul van…”

Zijn woorden, niet de mijne.

Ik zal even ondertiteling geven bij de vuilbekkerij. Wat hij eigenlijk bedoelde was:

“Wat gebruik je veel Engelse woorden in je mails Aartjan. Dat vind ik jammer, want we hebben daar Nederlandse woorden voor en ik ben bang voor de verloedering van onze taal.”

Die lieverd wilde feedback geven en zijn zorg uitspreken. Het kwam alleen een beetje rottig zijn strot uit.

Trollen zijn mensen waar je niet van hoeft te schrikken als je aan marketing doet op internet.

Ze schuilen in de schaduw, boos en ongelukkig. Jij krijgt gegarandeerd ook de volle laag als je op internet je nek uitsteekt.

Trollen worden nooit klanten van je. Er staat een afmeldlink onderaan je mails en als ze die niet gebruiken dan moeten ze dat zelf maar weten.

Deze trol houdt niet van mijn taalgebruik. Hij wil dat ik aan zijn regeltjes voldoe.

Dat betekent dat we niet bij elkaar passen.

Ik heb een hekel aan taalpurisme en ik krijg vlekjes op rare plekjes van bedachte Nederlandse woorden die volledig geaccepteerde Engelse woorden zouden moeten vervangen.

Er zijn mensen die geen website zeggen maar ‘webstek’.

Een van de allerergste nieuwe Nederlandse woorden is ’toep’.

Dat is de vervanger voor het woord ‘app’.

Toep, van toepassing, snap je ‘m?

OMFG ik haat die shit uit de grond van mijn hart. Ik zit hier te rillen achter mijn laptop. En ook wel weer superlachen om die kunstmatigheid.

Ik zie taal als open source. Iedereen mag ermee doen wat hij wil. Taalkundige regels zijn bedacht en ondertussen evolueert de taal op een natuurlijke manier door.

Een paar eeuwen geleden was het woord ‘jullie’ heel erg plat en volks. Maar als genoeg mensen een woord gaan gebruiken dan wordt het de regel.

Ondernemers voelen soms de druk om anders te gaan praten dan ze eigenlijk zijn.

Misschien omdat ze dat ooit geleerd hebben van de juf. Of omdat hun vader een schoolmeester is.

Maar voor je klanten is dat raar. Als jij op je website opeens anders gaat doen dan in het echt.

He, is dit echt haar website? Ze doet opeens zo saai, terwijl ze hartstikke gezellig is als je met haar praat!

Mijn tip aan jou: doe gewoon normaal. Praat in je marketing net als in het echt.

Hooi

Aartjan van Erkel

PS

Laatst gaf ik deze tip aan Maaike, die ook saai deed op haar website. Terwijl ze eigenlijk best wel grofgebekt en knetterdirect is. Haar klanten lachen zich daar kapot om en haar trainingen scoren sky high. Daarom heb ik haar aangeraden om op haar website ook zo te praten. Sterker nog, ik heb die teksten samen met haar geschreven tijdens een Persoonlijke VIP-dag. Ik heb nog maar een paar dagen beschikbaar de komende maanden voor VIP-dagen, check op deze pagina de details en het verhaal van Maaike: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vip-dag/

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: