Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Deze onverwachte tip heeft alles veranderd

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De afgelopen 2 jaar heb ik van alles uitgeprobeerd om beter te gaan slapen. Ik werd elke keer midden in de nacht wakker, en daar was ik zo klaar mee.

Kleine probeersels, bijvoorbeeld geen zoetigheid meer eten ’s avond. Geen schietfilms meer kijken. De lichten dimmen. Op een vaste tijd naar bed.

Door al die probeersels ging ik steeds iets beter slapen. Ik haalde een paar keer per week de hele nacht door, zonder onderbrekingen.

Maar: de rest van de nachten werd ik toch nog steeds om een uur of 5 wakker en lag ik te draaien tot het 6.30 uur was, tijd om op te staan.

Totdat ik afgelopen december 1 tip kreeg waardoor ik nu elke nacht de hele nacht doorslaap. Zonder uitzonderingen. Ik weet niet wat ik meemaak.

Die tip ging over het verbeteren van iets waarvan ik dacht dat het geen zak uitmaakte.

Ons dekbed.

We sliepen al god weet hoe lang onder zo’n vierseizoenen-dekbed van de IKEA. Je weet wel, met zo’n dun zomerdeel en met een winterdeel dat je eraan vast kunt hatseflatsen als het kouder wordt.

Een synthetisch ding, want die kun je goed heet wassen op 60 graden. Vonden we lekker hygiënisch.

Omdat ik alles wilde optimaliseren wat met mijn slaap te maken heeft, ben ik samen met Chiara in december ook een nieuw bed gaan kopen.

Wij naar die beddenwinkel, bed uitgezocht, vraagt die slaapadviseuse daarna aan ons: zweten jullie ’s nachts veel?

Nja nee, valt eigenlijk wel mee.

Toen vroeg ze: hebben jullie dan misschien last van tochtgaten?

Gotsamme nou! Of wij last hadden van tochtgaten!

Regelmatig lag ik ’s nachts half bloot en werd ik bibberend van de kou wakker. Ging ik voorzichtig trekken om een stukkie dekbed terug te claimen om er weer helemaal onder te liggen.

Chiara zei dat ik juist degene was die zich ’s nachts helemaal in het dekbed rolde zodat er niks voor haar over was.

Helemaal niks van waar natuurlijk.

Maar tochtgaten dus, ja wij hadden allebei last van tochtgaten.

Alleen zei ik tegen die dame: wij hebben nu al de allergrootste maat dekbed. Hij is 240 centimeter breed. Groter bestaat niet. Dus aan die tochtgaten is niks te doen.

Nou zegt zij, er bestaat nog 1 maat groter. Die is 260 centimeter breed. En dat is ook nog een speciaal dekbed dat helpt tegen tochtgaten. Want het is van dons en het sluit veel beter aan op je lichaam.

Dat idee schoten we meteen af toen we het woord ‘dons’ hoorden. Want dons kun je niet wassen op 60 graden.

Zegt zij: nou, deze heeft een tijk die zo dicht geweven is dat hij ondoordringbaar is voor huisstofmijt. Dus op 60 graden wassen is helemaal niet nodig.

Wij hebben dat ding gekocht en toen was het klaar. Ik slaap nu hele nachten.

Dit was voor mij een onverwachte tip, met een onverwacht resultaat.

Onverwacht omdat ik zat vast in een overtuiging. Mijn overtuiging was: wij moeten een synthetisch dekbed dat je heet kunt wassen. En mijn overtuiging was ook: er bestaan geen bredere dekbedden.

Daardoor hadden we al die jaren nooit naar een ander dekbed gekeken. Terwijl ik nu weet dat het mijn leven al eerder had kunnen veranderen.

In je business kun je ook vastzitten in een overtuiging. Bijvoorbeeld over je marketing.

Daardoor pak je marketing op een bepaalde manier aan, want je hebt de overtuiging dat het werkt.

Of je doet juist helemaal geen marketing. Want je hebt misschien de overtuiging: ik vind dat helemaal niet leuk. Of: ik weet niet waar ik het over moet hebben als ik een nieuwsbrief stuur. Of: ik heb geen zin om op social media te zitten.

Overtuigingen bepalen je gedrag. Overtuigingen bepalen dus ook je resultaten.

Totdat je overtuiging verandert.

Soms heb je daar iemand anders voor nodig. Een expert die een onverwachte tip geeft.

Over iets waarvan je denkt dat het geen zak uitmaakt. Of iets dat iedereen in jouw markt op een bepaalde manier aanpakt, omdat ze denken dat het zo moet.

Terwijl het veel makkelijker kan. En met veel betere resultaten.

Vanaf begin februari ga ik een klein groepje ondernemers helpen met hun marketing. Want ik heb in de praktijk gemerkt dat ondernemers vaak de overtuiging hebben: marketing kost veel tijd.

Terwijl je maar 2 uur per week nodig hebt om de bekendste naam te worden in jouw markt. Zonder dat je zelf ooit op social media hoeft te zitten.

Dat groepje ondernemers doet mee aan Marketing Masterpieces. Een programma waar ik de deelnemers persoonlijk voor selecteer.

Ik werk in dit programma alleen met ondernemers die nu al minimaal een ton omzetten, terwijl ze nog weinig marketing doen. Dat noemen wij sleeping giants.

Mensen bij wie mijn handen gaan jeuken als ik hun verhaal hoor.

Ik help die sleeping giants persoonlijk om hun marketing klaar te zetten voor hun bedrijf. Met een aanpak die ik zelf al jaren gebruik en waardoor mijn omzet 6x zo hoog is geworden.

Ben jij misschien ook wel een sleeping giant? Dan hoor ik graag eerst even iets meer over je bedrijf, want het programma is invitation only. Hier vind je de details: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Goed weekend!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: