Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je klanten best meer willen betalen

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdagavond was ik in Paradiso waar de meest knuffelbare singer-songwriter van Nederland op het podium stond.

En hij had iets te vieren: Tim Knol gaf een speciaal concert omdat hij 10 jaar bezig is met optreden.

Niet slecht als je nog maar een gassie van 29 bent.

Ik ben bij al zijn tours geweest en dus stond ik ook bij zijn jubileumshow in het publiek. En er gebeurde zaterdag iets dat bijna altijd gebeurt: er ging weer iets mis.

Want Tim doet zijn eigen management, en het is een chaoot.

Halverwege de show was hij zijn blazers kwijt.

Hij had een trombonist, een saxofonist en een trompettist bij zich, die heel af en toe meespeelden.

Toen hij een nummer met toeters erbij wilde gaan spelen, bleek dat die op dat moment nog in de kleedkamer bier zaten te drinken.

Na een paar minuten wachten verschenen ze dan toch uit de coulissen. Ginnegappend, want Tim had blijkbaar de volgorde van de setlist plotseling veranderd.

Tim is een gewone jongen uit West-Friesland die goed om zichzelf kan lachen, dus wij lachten mee.

Na afloop van het concert zag ik hem ook lol trappen achter zijn merchandise-tafel, waar hij nog wat LP’s en CD’s probeerde te verkopen.

Tijdens het concert had hij een paar keer geroepen dat we zijn 4 platen allemaal konden kopen die avond. Een beetje gegeneerd, alsof het vies was om dat te zeggen.

Ik ken het verdienmodel van singer-songwriters niet. Maar als je met 6 muzikanten op het podium staat voor duizend man, dan hou je daar per man waarschijnlijk weinig aan over.

En het was ook niet zo druk bij de merchandise-tafel na het concert.

Dus meneer Knol is denk ik niet binnengelopen zaterdagavond.

Wat hij doet is wat veel bedrijven ook doen. Iedere klant dezelfde behandeling geven.

Want we hadden zaterdagavond allemaal hetzelfde bedrag betaald voor onze kaartjes: 17 euro.

Terwijl wij als publiek natuurlijk niet allemaal hetzelfde waren. Een aantal van ons had het misschien wel leuk gevonden om een speciale behandeling te krijgen.

En daar flink meer voor te betalen.

Ik miste een VIP-level.

Zoals een andere Nederlandse singer-songwriter dat bijvoorbeeld wel aanbiedt bij zijn shows: rapper Lil’ Kleine.

Als je meer betaalt, zorgt hij dat je een leukere avond hebt dan de anderen.

Als je bereid bent om meer dan 2 keer zo veel neer te leggen voor je kaartje en een Golden Circle Ticket koopt, dan sta je helemaal vooraan bij het concert.

Beyonce en Jay-Z gaan daarin nog veel verder. Die hebben zelfs 6 verschillende VIP-levels bij hun concerten.

De goedkoopste kaart kost 27,50. Maar als je het duurste Premium ticket neemt, dan betaal je 830 euro.

Dan krijg je vroege toegang tot het stadion, word je met alle égards ontvangen, zit je in het stadion op een verhoogd platform op het veld zodat je onbelemmerd zicht hebt op het podium, heb je toegang tot een exclusieve VIP-bar voor je drankjes, krijg je backstage een rondleiding, mag je vragen stellen aan de crew, en krijg je een limited edition CD cadeau plus nog wat andere gadgets.

Nou is Tim Knol geen Beyonce, maar zijn publiek is wel rijp voor een VIP-ticket. Want de zaal stond vol met ouwe lullen zaterdag, myself included. Bijna allemaal 40-ers en 50-ers. Die hebben een geld!

Hoe cool zou een backstage-rondleiding zijn geweest, een gesigneerde CD?

Als hij na afloop van het concert nou voortaan eens VIP-fans gaat ontvangen voor een biertje en een selfie in plaats van te sappelen in zijn merchandise-kraam, dan kan hij veel meer geld verdienen aan zijn optredens.

Een VIP-level toevoegen aan je bedrijf is een van de 13 manieren om je bedrijf uniek te maken, die ik leer aan deelnemers van Marketing Masterpieces.

Zij zijn zelf VIP-klanten van mij, omdat ik ze 6 maanden lang persoonlijk help met hun marketing.

Begin februari start er een nieuwe groep. Die is invitation only en ik nodig alleen sleeping giants uit voor deze groep. Dat is een speciaal type klant, kijk maar op deze pagina waar ik meer vertel over Marketing Masterpieces en de ondernemers die ik daarvoor selecteer.

De investering voor dit programma is flink hoger dan wanneer je een online training van me koopt.

Van de 10 plaatsen in de groep zijn er nog maar een paar over. En we hebben vorige week een aantal nieuwe belafspraken ingepland met geïnteresseerde ondernemers, dus het gaat nu hard.

Dit is de pagina waar je meer info vindt en een belafspraak kunt aanvragen: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Tot morgen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly