Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Welke 3 woorden zeggen ze over jou?

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het vliegtuig zag ik laatst een indrukwekkende nieuwe documentaire over Robin Williams: Come Inside My Mind.

Hij blijkt niet alleen hysterisch grappig te zijn geweest, maar ook dodelijk onzeker.

De documentairemakers laten zien dat hij op het podium totaal ontspannen was en zijn kunstvorm etaleerde.

Maar als hij niet performde, viel de ontspanning weg en was hij bezig met overleven.

Zoals zijn vriend Steve Martin het zegt in de documentaire: “Off stage, I feel he was holding himself together”

Na zijn dood in 2014 huilde het internet. Twitter overstroomde met eerbetonen.

Een van de bekendste one liners was de tekst die verscheen op de voorgevel van standup comedy club The Laugh Factory in Hollywood:

ROBIN WILLIAMS
REST IN PEACE
MAKE GOD LAUGH

Die laatste 3 woorden zijn zo goed getroffen.

Het maakt niet uit of je in god gelooft, je ziet het gewoon voor je. Een ouwe man op een wolk die zich de tranen uit de ogen wrijft van het lachen om die mafkees.

Door de documentaire ontdekte ik dat Robin Williams veel heeft moeten overwinnen om zichzelf te laten zien, en om zichzelf onvergetelijk te maken.

Een intens minderwaardigheidscomplex, depressies, alcoholverslaving en drugsverslaving.

Ik vind dat ontroerend.

Hij had iets te geven waar we allemaal ontzettend van hebben kunnen genieten.

En zelfs de gigantische obstakels die hij tegenkwam in zijn leven, konden hem niet tegenhouden om het aan ons te geven.

Ik ben hem daar dankbaar voor, en ik ben niet de enige.

Ook als ondernemer heb jij een gave. En daardoor heb je dus ook iets te geven.

Misschien is dat wel de reden dat je onderneemt.

Dat je niet hebt gekozen voor de weg van de minste weerstand.

Daarom heb je niet gekozen voor een baan, in loondienst, een pad dat iemand anders voor jou heeft aangelegd en dat je verplicht bent om te volgen.

Nee, je hebt zelf een pad opengehakt in het oerwoud. Jij hebt zelf de richting gekozen en je gaat je eigen weg.

Dat is een moedige beslissing. Want je wordt daarvoor bewonderd door je omgeving, maar misschien ook wel bekritiseerd. Of zelfs beledigd.

Jij hebt ook obstakels om te overwinnen als ondernemer, om succesvol te zijn. Elke dag weer.

Dat hou je alleen vol als je het ergens voor doet.

Als je iets te melden hebt. Als je mensen wilt helpen. Als je de wereld een beetje beter wilt maken.

Maar dan is het wel nodig dat je zichtbaar bent. Dat ze je kennen. Dat je stem gehoord wordt.

Welke 3 woorden zouden ze over jou zeggen aan je graf?

Als je morgen opeens omvalt, hoe word je dan herinnerd als ondernemer?

Veel ondernemers strugglen daarmee.

Want ze hebben weinig naamsbekendheid. Ze zijn niet zichtbaar. Ze doen weinig aan marketing. En ze weten niet goed hoe ze hun verhaal moeten vertellen.

Hun 3 woorden zijn nog niet bekend.

Bedenk wat jij in 2019 kunt doen om de bekendste naam te worden in jouw markt.

Om echt gezien te worden. En gehoord. Want je hebt iets te geven waar mensen je dankbaar voor zijn.

Succes,

Aartjan van Erkel

PS

Begin februari ga ik een klein groepje ondernemers persoonlijk helpen om de bekendste naam te worden in hun markt. Ik noem die ondernemers sleeping giants, en ze doen mee aan mijn programma Marketing Masterpieces, een invitation only-programma. Check hier of jij misschien ook een sleeping giant bent: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: