Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Door de bible belt op blubberbatsers

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren liep ik met Chiara een klompenpad. Dat is een wandelroute over boerenland en landgoederen.

We liepen het rondje Woudenberg – Renswoude, vol in het midden van de bible belt op de grens van Utrecht en Gelderland.

Er stonden daar nog allemaal van die borden van vroeger langs de weg die je in de stad eigenlijk nooit meer ziet: ‘Vloeken is aangeleerd. Word geen naprater.’ Met die foto van die papagaai erbij.

In dit gebied leek het me nogal preken voor eigen parochie.

Het was druilerig weer, dus hadden we onze blubberbatsers aangetrokken.

Toen we langs een boerderij liepen, zag ik door de druppels op mijn bril een hele groep bruine beestjes krioelen op het land.

Dichterbij gekomen bleken het kippen te zijn. Een gigantisch aantal. We zagen er zo een paar duizend.

Dat ze op het land rondscharrelden, daar werden we best wel vrolijk van.

Deze boer had blijkbaar biologische bijbelkippen.

Bij de poort stond een groot bord: Eierautomaat. Interessant. We liepen het erf op om te kijken wat dat was.

Het bleek dat we daar doosjes eieren uit de muur konden trekken, alsof we bij de FEBO waren.

Gedaan natuurlijk. Ook al zou even later blijken dat het toch niet zo’n goed idee was om met een kartonnen eierdoos in mijn hand door de regen te lopen.

Op een informatiebord van de boer las ik met grote ogen dat hij 45.000 vrijloopkippen en 110.000 scharrelkippen had.

Ik riep de naam van de zoon van God en keek toen geschrokken om me heen of er geen kwaaie boerenzoon met een hooivork op me afkwam.

Toen we verder liepen langs een enorme kippenstal met vrije uitloop, moest ik meteen aan Jos Burgers denken.

Die beschrijft mensen altijd als kudde-dieren die in groepjes bij elkaar staan. Want waar iedereen staat, daar zal het gras wel het lekkerste zijn.

Alleen sta je dan ook allemaal in de shit.

Die kippen ook. Want met zijn 45.000-en stonden ze allemaal op precies hetzelfde stukje land vlakbij de stal.

Al het gras was daar weg, het was blubber, het was shit, het stonk.

Toen we verder liepen bleken er een paar slimme kippen te zijn die even een stukje waren doorgelopen. Daar groeide nog wel gras, het was frisgroen en het krioelde daar waarschijnlijk van de regenwurmen.

Die paar slimme kippen liepen daar heerlijk te pikken met grote kippenstappen, terwijl in de verte 45.000 mutsen bij elkaar stonden die niks te vreten hadden.

Ik moest meteen aan ondernemers denken.

Want dat kudde-gedrag is heel menselijk.

Dus als je niet uitkijkt, dan sta jij ook tussen de mutsen en de tobbers die dezelfde marketing doen als iedereen in hun markt waardoor je met zijn allen geen droge boterham verdient.

Terwijl je maar net iets verder hoeft te kijken dan je snavel lang is om slimmere marketing te doen die veel makkelijker is.

En die ook nog eens dik oplevert.

Als je maar bereid bent om de kudde te verlaten.

Ik heb de afgelopen 10 jaar ontdekt hoe je op 3 gebieden uit de shit kunt komen en veel beter gaat draaien:

(1) met je website, (2) met social media + nieuwsbrieven, en (3) met een zakelijk boek.

Van alledrie mijn methodes heb ik een online training gemaakt. Daarin leg ik je precies uit hoe ik het zelf gedaan heb.

En hoe je in veel minder tijd veel betere resultaten krijgt dan de kudde.

Die 3 trainingen, daar loopt nu een Eindejaarsdeal voor.

Dat betekent dat je kunt meedoen voor half geld. Een sweet deal, toch?

En als je het niet doet voor die 50% korting, doe het dan voor de dikke vette bonussen die je erbij krijgt.

Soms zijn er mensen die me mailen of ze een bonus los kunnen kopen. Zo waardevol zijn ze.

Maar ze zijn niet te koop. Je kunt ze wel gratis krijgen, als je je uiterlijk morgen om 17.00 uur aanmeldt.

Dit ontdek je in de trainingen, kies maar welke je wilt hebben en klik op de link:

In mijn website-training Online Verkoopsucces XL (nu met 50% korting) krijg je een simpele methode om:

  • 2 of 3 woorden te veranderen op je website waardoor hij direct bij de 20% meest gebruikersvriendelijke websites in jouw markt hoort.
  • Iets op je website te zetten dat jouw bedrijf uniek maakt, zelfs als je concurrenten precies dezelfde dienst of product verkopen.
  • Klanten te overtuigen via het onderbewuste. Dat neemt 95% van de beslissingen over aankopen en investeringen. Bijna alle websites doen dit verkeerd, want ze proberen hun klanten te overtuigen via het bewuste brein – dat maar 5% van de beslissingen neemt. Je ontdekt hoe je 95% overtuigender wordt.
  • Met 1 zinnetje op je homepage je mailinglijst te laten exploderen, zoals Elke en Stephane deden. Hun mailinglijst groeide met 800% in 6 maanden, waardoor ze hun provider moesten bellen omdat de server de grote aantallen bezoekers op de website niet aankon.
  • Van een goed aanbod naar een onweerstaanbaar aanbod te gaan. Iets waar je klanten geen seconde over nadenken: zo’n belachelijk goede deal dat ze meteen hun pinpas trekken.
  • Onvergelijkbaar te worden in je markt. Klanten willen dan alleen nog met jou zaken doen. Verschillende dienstverleners die meededen aan dit programma – zoals coaches, trainers en adviseurs – hebben daardoor hun tarieven met succes verdubbeld en zelfs verdrievoudigd.
  • Iets superaantrekkelijks op je website te zetten waardoor je meteen het e-mailadres krijgt van je klanten. Hiermee heb ik in een paar jaar tijd een lijst gekregen van 25.000 e-mailadressen, waardoor mijn omzet 6x zo hoog is geworden.
  • Je websitebezoekers te emotioneren, terwijl de rest van je markt ze alleen maar informeert. Els en Perrie hebben daardoor hun webshop gered toen ze werden weggeconcurreerd door 3 grote webwinkels. Ze verkopen nu 70% meer, wat direct 22.000 euro extra winst opleverde in de eerste 6 maanden na hun deelname.

In mijn marketing-training Onweerstaanbare Online Marketing (nu met 50% korting) krijg je een simpele methode om:

  • Binnen 2 minuten je ideale klant te vinden, zodat je stopt met ‘monsters’ aantrekken
  • Extreem veel marketing te doen waardoor je de bekendste naam wordt in je markt, in maar 2 uur tijd per week
  • Marketing te doen die klanten niet kunnen negeren
  • Je website geschikt te maken voor verschillende soorten klanten, om die allemaal geautomatiseerd binnen te harken
  • Je bedrijf op 13 verschillenden manieren uniek te positioneren in jouw markt
  • Jezelf onvergetelijk te maken voor jouw ideale klanten
  • Geld te verdienen met koude leads en oude klanten waar je al jaren niks meer van gehoord had (alsof je water vindt in de woestijn.

In mijn boek-training BusinessBoek Bestseller (nu met 50% korting) krijg je een simpele methode om:

  • Een onderwerp voor je boek te vinden waar lezers supergeïnteresseerd in zijn. Breng pas een boek uit als je zeker weet dat er veel vraag naar is. Ontdek hoe je erachter komt welke onderwerpen het meest gewild zijn, zodat je van tevoren al weet dat je boek goed gaat verkopen.
  • Een tekstje voor de achterflap te schrijven waardoor lezers per se je boek willen kopen. Het eerste wat gelezen wordt is de achterkant van je boek. Ontdek hoe je boek met een paar woorden een must-have wordt. Lezers worden zó nieuwsgierig dat ze direct op Bestellen klikken of naar de kassa lopen met je boek.
  • Uitgeverijen enthousiast te maken om je boek uit te geven. Bijna alle bestsellers komen van een bekende uitgeverij. Hoe je daar simpel binnenkomt, zelfs als je nul contacten hebt. Door een paar onweerstaanbare dingen te zeggen in het gesprek, waardoor ze weten dat jouw boek een succes wordt.
  • Snel een boek te schrijven, zelfs als je het hartstikke druk hebt. Als copywriter heb ik een paar simpele trucs voor je waardoor je boek verrassend snel klaar is. Je hoeft niet meer tegen het schrijven op te zien want dat wordt opeens een eitje. Hoe lekker is het als jouw boek er opeens ligt, zonder stress!
  • Simpele marketingtrucs te gebruiken waardoor je boek als een raket stijgt in de bestsellerlijsten. Als auteur kun je simpele dingen doen om de verkoop te bevorderen. Het is superleuk om steeds hoger te komen in de hitlijsten voor boeken. De meeste auteurs wachten af, maar jouw boek stijgt hoger en hoger.
  • Business binnen te halen met je boek: leads, offertes, klanten en sales. 99% van de auteurs maken denken dat ze geld gaan verdienen met boekverkoop. Wees slimmer en ontdek hoe je boek een commercieel succes wordt doordat het continu offerteaanvragen, aanmeldingen en sales binnenbrengt.

Hee wie weet tot binnenkort, want in iedere training krijg je gelegenheid om vragen aan me te stellen.

Aartjan

P.S. Waarschuwing: deze Eindejaarsdeal vervalt maandag 31 december om 17.00 uur. Je hebt dus alleen nog vandaag en morgen om je aan te melden.

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!