Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wit busje stopt met piepende remmen voor de deur, en wie stormt er naar buiten?

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wie bang is voor witte busjes heeft een lastige week achter de rug.

Gelukkig zaten in de witte busjes die bij mij voor de deur stopten geen Bulgaren die mijn kinderen ontvoerden.

Er zaten trouwens wel Bulgaren in die busjes, maar dat waren ZZP’ers die relatiegeschenken kwamen brengen in opdracht van PostNL.

Ik kreeg weer een paar leuke cadeautjes. En een grappig missertje.

Dit jaar viel me op dat er geen standaard relatiegeschenken bij zaten die massaal verstuurd zijn.

Al je relaties dezelfde fles wijn sturen met een standaard bedankkaartje kan blijkbaar niet meer in 2018.

Het is ook niezzo onderscheidend natuurlijk.

Nee, dit jaar kreeg ik alleen maar gepersonaliseerde geschenken.

Voorbeeld. Een van mijn leveranciers stuurde me zilveren envelop met daarin een Tony’s Chocolonely reep met een persoonlijke handgeschreven kaart.

Een andere relatie – tekstschrijver Marianne die me dit jaar heeft geïnterviewd voor een ondernemersblad – stuurde me een persoonlijke brief.

Ze vertelde hoe leuk ons gesprek was geweest en herinnerde me eraan dat ze me in contact heeft gebracht met iemand uit haar netwerk.

Ze stelde voor om na haar zwangerschapsverlof weer eens contact te hebben. En stuurde een boekje met Post-it plakbriefjes in allerlei formaten mee. Op een van die plakbriefjes had ze geschreven: Contact opnemen met Marianne.

Of ik die in mijn agenda wilde plekken. Slimme tante.

Een missertje was een gepersonaliseerde fotokalender die ik kreeg van een van mijn relaties in de reiswereld.

Met bij iedere maand een foto waar mijn naam in was gefotosjopt.

Een wit strand met een rode parasol waar mijn naam op staat. Uiteenspattend vuurwerk aan de hemel waarin mijn naam te lezen is. Een Amerikaanse wolkenkrabber met mijn naam op de gevel.

Super-origineel, het was alleen jammer dat ze mijn voornaam verkeerd gespeld hadden.

Daar kan ik dan wel weer vrij hard om lachen. Maar ook een beetje huilen natuurlijk.

Het is lastig om je bedrijf onvergetelijk te maken met een relatiegeschenk.

Om in 2018 nog een klein beetje op te vallen moet het zo persoonlijk mogelijk zijn. Dat is een hoop werk.

Net zoals alle andere soorten 1 op 1 marketing een hoop werk zijn.

Borrels aflopen, visitekaartjes uitwisselen, koffie-afspraken maken, hartjes plaatsen bij tienduizend foto’s op Instagram…

De tijd die dat kost!

Het lijkt soms ook wel alsof het niet anders kan, want bijna iedereen doet het. Maar toch is er een andere manier.

In plaats van 1 op 1 marketing kun je ook 1 op veel marketing doen. Marketing met een multiplier-effect.

Zonder dat je onpersoonlijk bent. Zonder dat je overkomt als iemand die alleen maar loopt te zenden. Zonder dat je verkoperig overkomt.

Persoonlijk ben ik veel te introvert om 1 op 1 marketing te doen. Ik wil gewoon niet te veel hoeven praten met mensen.

Ik heb vroeger heel wat koffie-afspraken moeten maken. Netwerkborrels moeten bezoeken waar ik moest praten met random strangers. Naar het kantoor van een opdrachtgever moeten reizen om een klus binnen te halen. Moeten onderhandelen over een fatsoenlijk tarief.

Ik was altijd ka-pot na afloop. Niet te doen.

Maar: niemand kende me. Ik was onzichtbaar op internet. Mijn website kreeg 2 bezoekers per dag. Dus ik moest wel.

Het was een enorme opluchting toen ik een ander soort marketing ontdekte.

Marketing waardoor klanten pre-sold zijn om met jou te werken voordat ze ooit persoonlijk contact met je hebben.

Waardoor ze per se jouw training of product of consultancy willen hebben.

Je hoeft dan bijna niks meer te zeggen in zo’n gesprek. Want klanten weten al dat ze sowieso willen wat jij verkoopt. Ze zien geen concurrenten. Ze zien alleen jou.

Ze vragen zich niet af: kan ik nog wat van de prijs afkrijgen?

Maar ze vragen zich af: zou hij tijd voor me hebben? En zou ik hem kunnen betalen?

Doordat ik mijn marketing en sales op deze manier aanpak, is mijn omzet in een paar jaar tijd maal 6 gegaan. Heb ik van mijn boeken bestsellers kunnen maken. En heb ik veel meer tijd voor mijn gezin en om te reizen.

En voor mij als introverte oester het allermooiste: ik hoef niet meer met random strangers te praten.

Deze week heb ik een Eindejaarsdeal waarin je mijn aanpak op een zilveren schaaltje krijgt. Om je te bedanken dat je geabonneerd bent op mijn tips.

Je krijgt een vette korting van 50%, die vervalt op Oudejaarsdag om 17 uur.

Dus kies maar wat je wilt gaan aanpakken in 2019.

Je website? Meld je dan aan voor Online Verkoopsucces XL met 50% korting. De bestseller onder mijn trainingsprogramma’s. Bijna 1.000 ondernemers hebben al meegedaan. Klik op de link voor de details en om ondernemers te zien die vertellen wat het heeft opgeleverd.

Je nieuwsbrief en social media? Meld je dan aan voor Onweerstaanbare Online Marketing met 50% korting. Mijn nieuwste trainingsprogramma. Ik laat zien hoe je de bekendste naam wordt in je markt met maar 2 uur marketing per week.

Je zakelijke boek? Meld je dan aan voor BusinessBoek Bestseller met 50% korting. Ik laat zien hoe ik van mijn boek het bestverkochte managementboek van het jaar heb gemaakt. Klik op de link voor de details en het verhaal van Floris die meedeed en daarna 19 dagen lang op nummer 1 stond in de belangrijkste bestsellerlijst voor ondernemers.

Bij ieder programma krijg je tijdens de Eindejaarsdeal een paar extreem aantrekkelijke bonussen. Plus de gelegenheid om mij tijdens een groepssessie 1 op 1 vragen te kunnen stellen.

De korting en de bonussen vervallen op 31 december om 17 uur. Dat is over een paar dagen.

Dus als je klaar bent met 1 op 1 en wilt overschakelen naar 1 op veel in 2019, wacht dan niet tot het te laat is.

Spreek je,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen