Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Party trick: het coolste vuur ooit

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Steek je deze kerst een open haard aan? Of ga je ooit van je leven ergens een kampvuur maken?

Dan ga ik je nu een tip geven voor het coolste vuur ooit.

Of eigenlijk: het héétste vuur ooit.

Wil je een vuur dat nauwelijks rookt, bijna geen as achterlaat en loeiheet wordt?

En dat onderhoudsvrij is? Waar je niet bij hoeft te blijven?

Maak dan een upside down fire. Ik heb dit jaren geleden geleerd van Tim Ferriss en sindsdien doe ik het altijd zo.

Het is een onlogische manier om fik te stoken, en eerst geloofde ik niet dat het werkt.

Het slaat eigenlijk nergens op als je het leest.

Ik heb vroeger bij de scouting geleerd om een vuur te maken, en ik maakte altijd een tipi of een brandstapeltje van droge aanmaakhoutjes en daaronder legde ik proppen krantenpapier of aanmaakblokjes.

Daar tegenaan zette ik iets dikkere houtjes en ik bleef erbij zitten tot die vlam gingen vatten. Dan legde ik er voorzichtig weer iets dikker hout op.

Maar je hebt veel geduld nodig voor zo’n tipi-vuur. Het is natuurlijk wel leuk om te doen, maar soms is het onhandig.

Bijvoorbeeld als je gasten hebt die aandacht willen, als de kalkoen ligt aan te branden in de oven of als je kind in een vuile luier ligt te krijsen.

Als je een upside down fire uitprobeert zul je zien dat je vuur urenlang blijft branden terwijl jij niks hoeft te doen.

Je hoeft er letterlijk alleen maar een lucifer bij te houden en daarna kun je weglopen en 2 uur lang wat anders gaan doen.

Je hoeft niet te poken, te stoken, te blazen of nieuwe houtblokken op te leggen.

Sounds good? Hier komt-ie:

Je begint een upside down fire met de allerdikste blokken. Die mogen zelfs een beetje vochtig zijn.

De leg je horizontaal neer in de open haard, stijf tegen elkaar, zonder tussenruimte tussen de blokken.

Op die laag dikke blokken leg je kruislings een laag dunnere houtblokken. Ook weer zonder tussenruimtes.

Daar bovenop kruislings een laag iets dunnere blokjes.

En helemaal bovenop een laag aanmaakhoutjes. Van die dunnetjes. Die moeten wel droog zijn. Droge plankjes mogen ook. En ook weer stijf tegen elkaar aan.

Op de aanmaakhoutjes leg je 3 tot 5 aanmaakblokjes en een paar proppen krantenpapier.

Als je een gigantische haard hebt of je maakt buiten een midwinter vreugdevuur van epische afmetingen dan kun je nog meer lagen houtblokken toevoegen.

Als het maar van dik naar dun gaat.

Hoe meer lagen hout je neerlegt, hoe langer jij niks hoeft te doen.

Als je klaar bent met stapelen, steek je het krantenpapier aan. Daardoor begin je met een paar grote vlammen, waardoor je rookkanaal goed gaat trekken.

Tegelijkertijd steek je de aanmaakblokjes aan.

Enjoy!

De eerste 20 minuten ziet het er niet uit, want dan zie je alleen maar kleine vlammetjes. Heb dan even geduld en raak het vuur niet aan.

Je zal zien dat het hout laag voor laag gaat branden.

Het is kicken om te zien hoe de gloeiende kooltjes van de bovenste laag langzamerhand de laag eronder gaan aansteken.

Nat hout dat helemaal onderop ligt, vat daardoor uiteindelijk ook vlam.

Een onorthodoxe manier van stoken, die eigenlijk veel beter werkt dan wat iedereen doet.

En die veel minder tijd kost.

Ook voor het krijgen van klanten zijn er onorthodoxe manieren die veel beter werken dan wat andere ondernemers doen.

Zoals ondernemers die veel geld uitgeven aan advertenties, terwijl dat bijna geen klanten oplevert.

Of ondernemers die elke dag uren op social media zitten, terwijl dat bijna geen klanten oplevert.

Of ondernemers die helemaal niks doen om nieuwe klanten te krijgen. Dat zijn de ergste.

Wat zij doen, wordt door Jeff Walker hope marketing genoemd.

Hopen dat de telefoon gaat. Hopen dat er morgen een nieuwe opdracht of bestelling in de mail zit. Hopen dat je via via klanten blijft krijgen.

Je hebt dan bijna geen knoppen om aan te draaien als je opeens geen klanten meer krijgt. Want je weet eigenlijk niet waar die vroeger precies vandaan kwamen.

Wat jij ook doet, ik raad je van harte af om hetzelfde te doen wat andere ondernemers in je omgeving doen.

Tenminste, als je meer klanten wilt krijgen.

En pak het in 2019 onorthodox aan.

Zorg dat je een website hebt die veel bezoekers trekt en die beter is dan 80% van alle bedrijfswebsites op internet. Voorkom alle fouten die andere ondernemers maken op hun website.

Zorg dat je onvergetelijk wordt door je marketing. Dat kan makkelijk met 2 uurtjes marketing per week. En zonder dat je ooit zelf op social media hoeft te zitten.

Zorg dat klanten alléén met jou en jouw bedrijf willen werken. Dat ze alléén jouw producten of trainingen willen. Door te publiceren. Liefst door een boek te schrijven en daar een bestseller van te maken.

Al die dingen kunnen in veel minder tijd dan ondernemers denken.

Daarom heb ik deze week een Eindejaarsdeal voor je. Daardoor bespaar je nu 50% op je investering om mee te doen met een van mijn online trainingen, als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik heb nog nooit eerder alle 3 mijn trainingen tegelijkertijd opengesteld voor aanmelding. En al helemaal niet met 50% korting.

Op deze pagina’s staat wat je krijgt, wat de resultaten waren van mijn klanten, en de aanmeldknop:

BusinessBoek Bestseller voor een zakelijk boek dat verkoopt als een gek (tijdelijk met gratis bonussen twv 2.000 euro).

Onweerstaanbare Online Marketing voor onvergetelijke marketing (tijdelijk met gratis bonussen twv 3.000 euro).

Online Verkoopsucces XL voor een onweerstaanbare website (tijdelijk met gratis bonussen twv 11.000 euro).

De Eindejaarsdeal vervalt op 31 december om 17 uur.

Welke training je ook gaat doen, je krijgt altijd de gelegenheid om vragen te stellen aan mij persoonlijk plus toegang tot onze community van ondernemers.

Dus wie weet spreek ik je binnenkort.

Maak er een epic jaar van!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: