Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Blijf je in de cirkel staan of stap je eruit?

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op de BBC Radio werd gisteravond ‘Nine Lessons and Carrols’ uitgezonden.

Als je van tradities houdt, dan kun je altijd rekenen op de Engelsen.

Merry Christmas, trouwens.

Het is een radio-uitzending op Kerstavond die al 100 jaar bestaat. In 1918 was de eerste.

Vanuit een kapel in Cambridge. Met een orkest. En een urgel natuurlijk.

Je hoort 9 kerstverhalen, afgewisseld met jubelende carrols die gezongen worden door 2 koren.

Nou ben ik een sucker voor koren.

Ik raak compleet gehypnotiseerd door al die engel-achtige stemmen die klinken als één stem. Dat is toch zallefie voor je ziel, of niet dan?

Nou ja, ik hou ervan.

Al 100 jaar is het programma van Nine Lessons and Carrols nagenoeg hetzelfde.

Zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het gewoon uitgezonden, toen alle ramen eruit lagen in de kapel van King’s College. Het koor produceerde witte ademwolken tijdens het zingen.

Want het is traditie. En tradities zijn dwingend. Dus je gaat altijd door.

Zoals met Kerst. Misschien ben jij wel aan het heliskiën of zit je op het strand in Thailand, maar de meesten van ons zitten toch net zoals vorig jaar met de familie aan tafel.

Wij ook, vandaag. Wat dit jaar iets minder traditioneel is, dat is dat we voor het eerst in jaren weer eens een Nederlands kerstdiner kunnen doen met mijn familie en de Italiaanse schoonfamilie, die dit jaar bij ons logeert voor de Kerst.

Kalkoen wordt het, vanavond.

In je marketing kunnen ook tradities zitten die jij onbewust navolgt.

Bijvoorbeeld door dezelfde soort marketing te doen als je concullega’s.

Niet zo vreemd, want in veel markten staan ondernemers als het ware in een cirkel bij elkaar. Elkaar bekijkend, elkaar kopiërend.

De cirkel van traditie en conformisme. Standaard menselijk kuddegedrag.

Terwijl je veel meer opvalt als je buiten die cirkel staat. Als je helemaal je eigen ding doet.

Zonder te kijken naar anderen. Zonder te kopiëren.

En zonder dezelfde matige, traditionele marketing te doen als alle anderen in jouw markt.

Klanten vinden het fantastisch als jij anders bent.

Alleen zijn daar wel ballen voor nodig. Want je krijgt geen bevestiging meer van je collega-ondernemers.

Die willen jou weer in de cirkel hebben. Anders ben je een bedreiging.

Ze zijn bang dat jij het beter gaat doen dan zij.

Dat jij straks meer succes hebt.

Gelukkig zijn er nog meer ondernemers zoals jij. Die de traditie durven te doorbreken.

Die hun marketing anders durven aan te pakken.

Die daardoor veel aantrekkelijker zijn voor klanten.

Moet je die ondernemers alleen nog zien te vinden.

Dat is de reden dat ik besloten heb om jou in deze laatste week van 2018 toegang te geven tot onze community’s.

Daarin vind je honderden van zulke maffe eigenwijze types.

Die bezig zijn om hun website onweerstaanbaar te maken.

Die bezig zijn om hun marketing onvergetelijk te maken.

Of die bezig zijn om van hun boek een bestseller te maken.

Vandaag start namelijk de Eindejaarsdeal.

Daardoor krijg je deze week een megakorting van 50% op al mijn online programma’s:

Online Verkoopsucces XL voor een onweerstaanbare website die 5x zo veel verkoopt.

Onweerstaanbare Online Marketing voor marketing waarmee je de bekendste naam wordt in jouw markt in maar 2 uurtjes per week.

BusinessBoek Bestseller voor een zakelijk boek dat extreem opvalt en verkoopt als een gek.

In alle 3 de programma’s krijg je toegang tot een community van ondernemers die buiten de cirkel zijn gaan staan.

Types met lef. Types met pit. Types met humor vaak ook.

In alle community’s is er ook gelegenheid om je vragen te stellen aan mij persoonlijk.

Durf jij de uitdaging aan voor 2019? Als je wilt breken met de dwingende tradities in jouw markt om echt op te gaan vallen, dan hoor ik van je.

Aartjan

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: