Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tukkie

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Amerikanen noemen het een red-eye. Een nachtvlucht. Nou, ik had inderdaad rode ogen bij de landing.

Geen oog dichtgedaan. Wat heb ik de schurft aan ’s nachts vliegen.

Vanuit Chicago was ik maandag om 16.30 uur opgestegen en de vlucht deed er ongeveer 7 uur over.

In Nederland landde ik om 7 uur ’s morgens. Eigenlijk heb je dan dus geen nachtvlucht gehad, maar een avondvlucht.

We vlogen met een ‘oude dame’ zei de KLM-stewardess tegen me voordat we opstegen.

Klereherrie maakte dat ding, joh!

Dat hoorde ik gelukkig alleen als ik mijn koptelefoon even afzette.

Sinds een paar jaar vlieg ik met zo’n noise cancelling headphone en die neemt ik denk 70% van het geraas van de motoren weg. I-deaal.

Als je die even afzet om een trui aan te doen of zo, dan schrik je je rot van de herrie.

Ik zat Crazy Rich Asians te kijken toen de film werd onderbroken door een mededeling uit de cockpit.

De copiloot babbelde even wat over onze vliegtijd en het weer in Amsterdam.

Meestal zit ik niet op te letten, maar nu spitste ik opeens mijn oren.

Middenin zijn kabbelende verhaal hoorde ik iets wat ze anders nooit zeggen.

“De rest van de mededelingen zal ik alleen in het Engels doen”, zei hij.

“Want we willen u zo min mogelijk storen. Dan kunt u lekker even een tukkie doen”.

Hoe vaak hoor je nou een copiloot – toch een beetje een gewichtige man met een pet op en strepen op zijn mouw – praten over een tukkie doen?

Ik kreeg opeens een heel ander gevoel over de vlucht.

Ik trok mijn dekentje op naar mijn kin en schurkte wat tegen mijn stoel. He gezellig, we vliegen met zijn allen naar Amsterdam.

Die copiloot doorbrak het patroon wat ik gewend ben, en daardoor stond ik opeens helemaal open voor zijn verhaal.

Net als die keer dat de conducteur in de trein over de intercom zei: “Dames en heren, jongens en meisjes, opa’s en oma’s, we naderen station Utrecht Centraal”.

Zo’n boodschap trekt niet alleen enorm de aandacht doordat hij een patroon doorbreekt.

Het is ook sympathiek en natuurlijk.

Je maakt echt een connectie met je publiek als je normaal doet.

Praat dus tegen je klanten net als tegen je vrienden in de kroeg. Nou ja, zoals je praat voordat je er eentje te veel op hebt dan, he?

Bijvoorbeeld op je website. Doe gewoon lekker normaal. Dat is ook het makkelijkste, en het is superovertuigend.

Mensen trekken dan het dekentje naar hun kin en vinden het leuk om naar je te luisteren.

Maandag laat ik een heleboel manieren zien om je website op een natuurlijke manier overtuigend te maken.

Daarover geef ik de online training 7 overtuigingstechnieken waardoor klanten JA zeggen.

Je kunt gratis kijken, gewoon via internet. Dit is de aanmeldlink voor de gratis online training.

Wie weet tot maandag!

Hooi,

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: