Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Mijn koelkast begrijpt me niet

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mijn koelkast begrijpt me niet. En dat doet af en toe best wel pijn.

Meestal gaan we goed met elkaar om. Hij doet altijd rustig zijn werk.

Maar soms laait de irritatie even op.

Vooral op momenten dat ik toch al een kort lontje heb.

Bijvoorbeeld als we thuis een feestje organiseren.

Dan moet die koelkast gewoon even een graadje harder werken.

Bakken met salades die snel teruggekoeld worden, witte wijn natuurlijk weer vergeten koud te leggen, koelkast die de hele tijd open en dicht gaat…

Het normale standje 3 waar hij op staat is dan niet koud genoeg.

Hij moet dan een tandje harder.

En dan komt dat moment waar ik altijd van in de war raak.

Als hij op 3 staat, hoe zet ik de koelkast dan even flink harder?

Moet ik hem dan op 5 zetten? Of juist op 1?

Dus staan die cijfers voor graden Celsius, of voor vermogen?

Cabaretier Jasper van Kuijk had datzelfde probleem.

Daarom heeft hij dat in zijn column in de Volkskrant deze week voorgoed de wereld uit geholpen.

Hij heeft de oplossing bedacht.

Bij de knop van de koelkast moeten ze behalve nummertjes nog iets zetten.

En dat is: zo’n volumebalkje net als bij audio-apparaten. Een volumebalkje dat oploopt van 1 naar 5.

Maar ook dan, ook dán zou je nog steeds in de war kunnen raken.

Want een volumebalkje zou ook temperatuur kunnen betekenen.

Daarom heeft Jasper het briljante idee om bij cijfer 1 een klein sneeuwvlokje te zetten. En bij de 5 een groot sneeuwvlokje.

Opeens is de temperatuurknop zó duidelijk dat niemand er nog door in de war raakt.

De koelkast is een no-brainer geworden.

Simpel, toch?

En toch doen de meeste koelkastfabrieken dit niet.

Want het is moeilijk om iets simpel te maken.

De koelkast is in 1925 uitgevonden, het is nu 93 jaar later en we weten nog steeds niet hoe dat kreng harder moet. Kejjenagaan.

Nu even over naar een ander stuk techniek dat je elke dag gebruikt.

Een stuk techniek dat pas 28 jaar geleden is uitgevonden.

En dat dus nog helemáál niet uitontwikkeld is. Mensen snappen er vaak geen kont van.

En dat zijn websites.

We hebben allemaal meegemaakt dat we niet konden vinden wat we zochten op een website.

Dat zijn de momenten waarop ik de lelijkste woorden uit het woordenboek opeens uit mijn eigen mond hoor komen.

Websites zijn vaak géén no-brainer.

Die van jou is waarschijnlijk ook vrij onduidelijk.

Alleen: waarschijnlijk denk je zelf dat hij duidelijk zat is.

Maar dat denken die mensen van die superonbegrijpelijke websites ook.

Niemand zet expres een hele onduidelijke website op internet.

Ik heb jarenlang gebruikerstesten gedaan van websites, toen ik nog copywriter was voor grote internetbedrijven.

Tientallen keren in laboratoria gezeten waarin ik samen met het webteam onze proefpersonen zat te observeren via verborgen camera’s.

Statistiek losgelaten op websitebezoekers.

Daardoor weet ik hoe je een website superduidelijk maakt, en wat de meeste websites fout doen waardoor hun klanten afhaken.

Om jou te behoeden voor irritatie bij je websitebezoekers, geef ik maandag een online training.

Daarin geef ik tientallen voorbeelden van manieren om websites simpeler te maken. Overtuigender.

Je kunt gratis kijken. Dit is de link om je aan te melden.

Tot maandag!

Aartjan

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: