Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een diepbruin loeiend monster

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hoe krijg je Amerikanen zo ver om milieubewust te worden?

In de openbare ruimte wordt daarvoor één woord gebruikt.

Een goed gekozen woord op precies de juiste plek. Het woord staat daar om mensen te mindfukken.

Dat kan ook geen kwaad. Ik ben nog nooit in een land geweest dat zo niet-groen was.

Energieverkwisting op mega-schaal.

Een voorbeeld. In een groot hotel waar ik vorige week in Chicago overnachtte, staat op iedere verdieping een gigantisch energielek.

Een apparaat dat 24/7 elektriciteit staat te verbruiken, zonder dat ik ooit iemand heb gezien die dat ding gebruikte.

Het gebruikt niet een klein beetje energie, het gebruik monsterlijk veel energie.

Want hij staat dag en nacht te brullen. Dat komt omdat hij een taak heeft die veel kracht kost.

IJsblokjes maken. Er is een speciale ruimte op iedere hotelgang ingericht waar een joekel van een ding staat om ijs te produceren. Ook middenin de winter.

De ijsblokjesmachine is volgens mij zeker 20 jaar oud. Ouder denk ik zelfs, want dat monster is donkerbruin.

Gemaakt in de tijd dat je naast witgoed ook bruingoed had. Weet je nog?

Natuurlijk weet je dat nog. Behalve als je een millennial bent.

Toch is er blijkbaar zelfs in Amerika iets van een milieubewustzijn aan het opbloeien.

Ze proberen mensen hun afval te laten scheiden.

Dat wordt subtiel gestimuleerd door een briljant woordje, dat ik zag staan op vuilnisbakken staat waar restafval in moet.

Ik zag het bij de Starbucks, en ook in een universiteitskantine in het stadje Eau Claire in Wisconsin.

Ze hebben daar 3 bakken voor afvalscheiding naast elkaar staan.

Op de eerste bak staat: Compost. Op de tweede bak staat: Recycle.

Op de derde bak staat het mindfukkertje: Landfill.

Mooi Engels woord vind ik dat altijd. Het land opvullen.

Op die derde vuilbak staat dus: Vuilnisbelt.

Iets in de bak Compost gooien voelt toch heel anders dan iets op de Vuilnisbelt gooien.

Een beetje schuldgevoel opwekken om de studentjes op de universiteit en de hipsters bij de Starbucks te nudgen om hun afval te scheiden. Nice.

Mindfukken met 1 woordje kan ook op andere plekken om mensen te sturen richting het gewenste gedrag.

Bijvoorbeeld op je website.

Als je slimme woorden kiest om het gedrag van je klanten te beïnvloeden, dan ben je bezig met copywriting.

Daar geef ik aanstaande maandag een hele online training over. De titel van de training is: 7 overtuigingstechnieken waardoor klanten JA zeggen.

Als jij te veel klanten hebt die NEE zeggen tegen je aanbod, tegen je website of tegen jou, dan raad ik je aan om te kijken. Want ik geef je 7 manieren om dat 180 graden om te draaien en veel vaker een JA te krijgen.

Gewoon met de woorden die op je website staan.

Dit is de aanmeldlink om maandagochtend naar de training te kijken.

Het is om 10 uur en ik zend hem live uit via internet.

Alles wat je nodig hebt om erbij te zijn is een laptop en een internetverbinding.

Goed weekend!

Aartjan

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: