Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bombay sapphire gin, cranberry-appelsap en a splash of ginger ale

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Daarnet zijn de deuren van het vliegtuig dichtgegaan. Ik heb mijn horloge alvast 7 uur achteruit gezet, naar Amerikaanse tijd.

Er speelt een video van Delta Airlines op het scherm voor me. Zo’n afgrijselijk Amerikaans reclamefilmpje. Je amalgaamvullingen gaan ervan rammelen.

Over 9,5 uur land ik in Minneapolis.

Dit is de 5e keer dit jaar dat ik op en neer vlieg naar Amerika. De 5e keer dat ik mijn horloge terugzet. De 5e keer dat mijn slaapritme naar de gallemiezen gaat.

De vluchten alleen al hebben me 8.000 euro gekost, want ik heb dit jaar de businessclass ontdekt.

De mastermind zelf kostte me 12.000 euro.

Wat ik aan hotels en steaks uitgeef heb ik niet eens uitgerekend.

Thuis vinden ze het niet zo fijn dat ik voor de zoveelste keer een hele week weg ben.

Onze twee pubers houden van een vast weekrooster. Ik gooi dat overhoop.

Chiara mag al het werk alleen opknappen, terwijl ze een pittige baan heeft.

Daar voel ik me wel een beetje bezwaard over.

Als ik aan mijn vrienden en familie uitleg wat ik ga doen in Amerika, krijg ik soms glazige blikken.

Masterminden met 15 andere internetondernemers. Hele dagen en avonden lullen over direct response marketing.

Whatever, lijken ze soms te denken.

Soms voelt dat een beetje alleen.

En toch zit ik als een blij ei dit mailtje te typen.

Want ik mag weer.

Ik kijk zó enorm uit naar deze komende week.

De ideeën die ik dit jaar heb gekregen van die andere ondernemers en van mijn Amerikaanse coaches Dave Dee en Darcy Juarez zijn goud waard.

Letterlijk goud, in de zin dat er een paar ideetjes bijzaten die me na thuiskomst tienduizenden euro’s hebben opgeleverd. Gewoon door het idee toe te passen.

Bijvoorbeeld afgelopen keer in september. Toen kreeg ik van iemand de tip om dagelijkse te gaan e-mailen naar mijn mailinglijst.

Dat idee uitvoeren heeft in 2 maanden tijd al 131.000 euro omzet opgeleverd.

Voor mij een totaal nieuwe manier van marketing.

Die niet alleen maar een hoop geld oplevert.

Ik heb dit jaar ook mijn creativiteit teruggevonden.

Want ik was mijn eigen marketing een beetje saai gaan vinden.

En nu sta ik elke ochtend op terwijl het nog pikdonker is, en kleed ik me haastig aan.

Zo’n zin heb ik om achter de laptop te kruipen en een marketing-mail te schrijven.

Zo’n zin had ik nu ook om deze mail te schrijven in het vliegtuig.

In plaats van mijn stoel plat te gooien, me vol te laten lopen met Delta Airlines Sunrise cocktails (bombay sapphire gin, cranberry-appelsap en a splash of ginger ale) en naar Ocean’s 8 te kijken die ik nog niet gezien heb.

Het vuur is bij mij weer gaan branden. En dat is een heerlijk gevoel.

Dat komt niet alleen door die Amerikaanse coaches. Dat komt ook door de ondernemers waar ik deze week mee doorbreng.

Die begrijpen mij precies. Die hebben net zo’n soort bedrijf als ik.

Die hebben vrienden die meestal ook weinig snappen van hun business.

Die hebben neven en nichten die ook gewoon lekker in loondienst zijn, en op verjaardagen bespreken hoeveel vakantiedagen ze dit jaar hebben.

Nou ja het zijn Amerikanen dus die hebben geen vakantiedagen, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Het is voor mij als ondernemer magisch om van die echte gelijkgestemden te ontmoeten.

Daar vlieg ik graag de wereld voor over.

Businessclass, zodat ik kan liggen en mijn rug niet verrot is na de vlucht.

Ik vind het zo cool wat ik meemaak, dat ik ben begonnen om ook in Nederland van dat soort ontmoetingen te organiseren.

Voor het type ondernemer waar ik een megaklik mee heb. Dat zijn ‘sleeping giants’.

Slimme ondernemers die nu al lekker draaien, minstens een ton omzet per jaar maken, maar nog weinig aan marketing doen.

Of die hun eigen marketing ruk vinden. Het is niet leuk om te doen. Of het levert te weinig op.

Begin 2019 start er een nieuwe groep van zulke ondernemers. Die gaan elkaar 2 keer 2 dagen live ontmoeten in een landhuis in Midden-Nederland waar ik ze allemaal ontvang.

In 6 maanden tijd gaan we samen hun marketing onvergetelijk maken.

De investering om mee te doen is omhoog gegaan. Want er zijn inmiddels 2 beta-groepen gestart en de kinderziektes zijn er nu uit.

In februari start er nu alleen nog een case study groep, en daarna gaat het tarief weer omhoog.

Mocht je willen weten of jij ook een sleeping giant bent, dan kun je dat checken op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

In the meantime heb ik nog net tijd voor… even kijken… 3 speelfilms. En een Delta Sunrise met een schijfje limoen.

Proost,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly