Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

How the f#ck did this happen?

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst ben ik naar de nieuwe film Fahrenheit 11/9 van Michael Moore geweest. Die gaat over de hoofdvraag: How the fuck did this happen?

Ik quote nu even Michael Moore, he?

Waar hij het over heeft? Over Trump natuurlijk.

In Nederland maken we ruzie over zwarte piet (mogen de fanatieke tegenstanders én de fanatieke voorstanders alsjeblieft in de zak mee naar Spanje?) – in Amerika maken ze ruzie over Donald Trump.

Michael Moore is een echte linkse rakker zoals je er maar weinig ziet in de Amerikaanse media.

Wat ik fascinerend vind is dat hij rechtse rakkers bestrijdt met hun eigen wapens.

Republikeinse TV-zenders zoals FOX news die de waarheid lekker naar hun hand zetten met supergekleurd bullshit-nieuws, die heeft hij goed bekeken.

En hij maakt vervolgens films die ook supergekleurd en ophitsend zijn, maar dan aan de linkerkant. Interessant.

Nou staat The Donald (zoals Obama hem weleens noemde) erom bekend dat hij niet vies is van heeeeel af en toe een leugentje om bestwil.

Daarover stond gisteren een interessant stuk op de website Business Insider.

Met de titel:

Trump has told more than 6,420 lies as president, and his total abandonment of truth is eroding American democracy as we know it.

Boven het artikel staat deze bewering:

Trump’s tactics are seen in “electoral dictatorships” — where a society retains the facade of voting without the institutions or trust to ensure that it is an actual democracy.

Olie op het vuur natuurlijk.

Je kunt de voorstanders van Trump al horen schreeuwen dat álle politici heus weleens liegen. En dat liegen er soms eigenlijk gewoon min of meer wel een beetje bij hoort fuck you snowflake let’s make America great again.

De allereerste zin van het artikel is daarom:

Most politicians lie.

Een slimme retorische truc, die Barack Obama ook weleens gebruikte in zijn speeches. Eerst zijn visie presenteren, en daarna de bezwaren van tegenstanders direct in de volgende zinnen benoemen, doorprikken en wegpoetsen.

En het artikel gaat daarmee door, want het stelt nog een paar vragen die in feite tegenwerpingen zijn van Trump-supporters:

If most politicians lie, then why are some Americans so hard on President Donald Trump?

According to The Washington Post, Trump has told 6,420 lies so far in his presidency. 

That’s a lot, but isn’t this a difference in degree and not a difference in kind with other politicians?

Het is slim wat deze schrijver doet. Zijn artikel probeert ons ergens van te overtuigen: dat Trump zijn land beschadigt door zo veel te liegen.

En als je mensen probeert te overtuigen dan kan iedere bewering die je doet, bezwaren oproepen. Tegenargumenten.

Het is slim om dan meteen iets te schrijven waardoor je die tegenargumenten doorprikt.

Ook op je website kun je dat doen.

Wat jij beweert over je bedrijf, kan bezwaren oproepen. En twijfels.

Mensen gaan er tegenin, tegen wat jij zegt. In hun hoofd, terwijl ze het lezen.

Dat kun je makkelijk oplossen. Door hun bezwaren meteen weg te nemen. Stel ze gerust. Prik hun twijfels door.

Want klanten verleiden is niet alleen: jouw klanten alle redenen geven om ja te zeggen.

Verleiden is ook: alle redenen wegnemen waardoor ze nu nog nee zeggen.

Als je een hele bult tips wilt om je website overtuigender te maken, dan kun je zometeen om 10 uur kijken naar mijn online training: Snel Scoren, 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

Meld je hier gratis aan, als je dat nog niet hebt gedaan: https://attendee.gotowebinar.com/register/6987316524952360961

Tot zo!

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: