Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Opeens ging het licht uit in de sauna

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mijn favoriete manier om een hele dag te ontspannen is de sauna. Behalve die ene keer, een paar jaar geleden.

Ik was terechtgekomen in een Postcode Loterij-sauna. Ken je dat?

Als je maandelijks meedoet aan de loterij proberen ze je aan boord te houden door je regelmatig een klein prijsje te laten winnen.

Zoals een saunabon. Die sauna in Harderwijk had blijkbaar een dealtje met de goededoelenloterijen, en de hut zat ramvol.

Ik ben zelf trouwens helemaal niet van de loterijen, maar ik had die bon van mijn nicht gekregen die er toch niks mee deed. Zij was dan weer helemaal niet van de sauna’s.

Nou kom ik in een sauna voor mijn rust. Voor een leeg hoofd. Voor personal space.

Dat vind ik extra belangrijk als ik mijn blote kont loop.

Dat ome Joop met zijn rughaar en tante Sjaan met haar smoezelige badjas dan niet te dicht bij me in de buurt komen, zeg maar. Gatverdamme.

Die keer in Harderwijk zat dat er niet in.

Nog nooit zoveel mensen in een sauna gezien. Volgens mij zaten ze aan de max.

Rijen bij de douches.

Maar het ergste moest nog komen. Dat gebeurde om 20.30 uur precies.

Want op dat tijdstip gingen opeens alle lichten uit.

Direct gingen er overal kaarsen aan. Was dit een of andere sfeeractie of zo? Het hele saunacomplex was veranderd in een donker hol.

Gezellig, zou je zeggen. Nou, ik vond dat dus helemaal niet gezellig.

Mijn weg zoeken van de 90 graden sauna naar het buitenzwembad terwijl ik moest schuifelen tussen hele drommen blote mensen was al awkward genoeg.

Ik raak altijd overal de weg kwijt en vooral in sauna’s. Waarom zijn die dingen altijd zo ingewikkeld opgezet?

Maar als dan ook nog het licht uitgaat dan ben ik helemáál lost.

Het bleek Earth Hour te zijn. Allemaal een uurtje het licht uitdoen in heel Nederland om energie te besparen.

Super hoor, maar waarom net als ik me probeer te ontspannen tussen een paar honderd zwetende loterijwinnaars?

Gasten van een sauna gaan ervan uit dat bepaalde conventies gerespecteerd worden. Dat is lekker duidelijk.

Saunaregeltjes waardoor je weet waar je aan toe bent.

Het is óf iedereen bloot, óf juist badkledingdag.

De lichten uitdoen doorbrak een conventie. Dat zorgde bij een aantal klanten voor onrust en irritatie. Ik voelde hoe de sfeer totaal omsloeg.

Ik zag dat ook ome Joop en tante Sjaan het bericht over Earth Hour gemist hadden. Op hun gezichten was af te lezen dat ze het absoluut niet trokken dat het opeens donker was geworden.

Ook op je website is het niet handig als je klanten onaangenaam verrast worden.

Volg liever de conventies waar mensen aan gewend zijn op internet.

Maak bijvoorbeeld je logo altijd klikbaar, en link naar de homepage.

En maak het uberduidelijk wat jouw bedrijf precies doet. Dat gaat mis op zeker 80% van alle websites. Dus misschien ook wel op die van jou.

Ik heb de afgelopen 10 jaar de grootste internetbedrijven van Nederland plus duizenden ondernemers geholpen om onaangename verrassingen op hun websites te voorkomen.

Plus nog een heleboel andere dingen te doen waardoor klanten hun website een verademing vinden.

Donderdag geef ik daar een online training over: Mijn 10 grootste eye-openers uit 10 jaar online verkoop.

Dit is de link om je gratis aan te melden: https://attendee.gotowebinar.com/rt/3842095344191717378

Goed weekend!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: