Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Trek je shirt maar uit

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“Maar zij heeft mij nog nooit zo gezien”, zei ik.

De verkoper keek me niet-begrijpend aan.

Hij had me zojuist gevraagd om middenin de winkel mijn shirt uit te trekken. Zodat ik een overhemd kon passen.

Ik moest daar dus met ontbloot bovenlijf gaan staan. De verkoper dacht dat ik dat niet erg zou vinden, want er waren toch geen andere klanten in het piepkleine winkeltje.

Maar ik wilde me niet half uitkleden waar Mira bij was.

Het was een paar jaar geleden en ik stond samen met haar in de winkel van een kleermaker in Rome. We waren in Rome omdat ik daar twee masterclasses gaf aan klanten uit Nederland.

Het winkeltje verkocht alleen maar overhemden.

Ik wees naar Mira en zei: “Zij is niet mijn vrouw, maar mijn assistente. Dus ik trek dat shirt wel even in het kleedhokje aan.”

Er verscheen een glimlach op het gezicht van de verkoper. Een begrijpende glimlach.

Een veelzeggende glimlach. Hij wist precies wat hier aan de hand was.

Zijn moeder stond er ook bij, achter de kassa. Ze had me gehoord en ook zij had opeens een wereldwijze uitdrukking op haar gezicht.

Mira en ik zagen hoe hier een typisch Italiaans mechanisme in werking trad.

De omertá. Als het in ons eigen belang is, dan zwijgen wij als het GRAF.

Het gezicht van de verkoper sprak boekdelen. Hij had Mira bekeken en zag een vrouw die jonger is dan ik, knap koppie, hippe bril, tatoeages.

Natúúrlijk was dat niet mijn vrouw. Dat zag hij ook wel. En natúúrlijk was dat mijn assistente. Een assistente met extra benefits, zeiden zijn ondeugende ogen.

Mira en ik keken elkaar aan en we schoten in de lach. Haar vader is Siciliaans en ze komt niet heel vaak in Italië maar ze had meteen door wat er over haar werd gedacht.

In haar beste Italiaans verzekerde ze de verkoper dat ze toch écht mijn assistente was.

Va bene, zei de verkoper die bleef glimlachen en mij het kleedhokje aanwees.

Toen we een kwartier later weer buiten stonden hebben we er goed om gelachen. Het maakte niet uit wat we daarbinnen zeiden. Ze kregen zo vaak mannen met jonge ‘assistentes’ in de winkel dat ze na één blik het verhaal verder zelf wel konden invullen.

Over jouw bedrijf doen ook verhalen de ronde. Die klanten over jou vertellen in hun omgeving.

Of jij het nou wilt of niet. Die verhalen worden verteld over jou.

Want verhalen vertellen, dat is heel natuurlijk gedrag voor mensen. Voor ons brein zijn verhalen de makkelijkste manier om iets te onthouden.

Wetenschappers zeggen zelfs dat verhalen zo ongeveer de énige manier zijn waarop we dingen onthouden.

Als ondernemer kun je dat laten gebeuren zonder er iets mee te doen. Of je kunt er slim gebruik van maken in je marketing.

Hoe je dat doet laat ik zometeen zien in een online seminar. Daarin geef ik voorbeelden van bedrijven die storytelling op een ongebruikelijke manier inzetten.

Die online training heet ‘8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken’.

Behalve storytelling zie je dus ook nog 7 andere manieren om klanten binnen te halen met je website.

Meld je gratis aan via deze link als je dat nog niet had gedaan: www.seminars.gratis

Tot zo,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: