Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Trek je shirt maar even uit

Aartjan van Erkel

in Online conversie en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Maar zij heeft mij nog nooit zo gezien, zei ik.

De verkoper keek me niet-begrijpend aan.

Hij had me zojuist gevraagd om middenin de winkel mijn shirt uit te trekken. Zodat ik een overhemd kon passen.

Ik moest daar dus met ontbloot bovenlijf gaan staan. De verkoper dacht dat ik dat niet erg zou vinden, want er waren toch geen andere klanten in de winkel.

Maar ik wilde me niet half uitkleden waar Mira bij was.

Het was juni vorig jaar en ik stond samen met haar in een piepklein winkeltje in Rome. We waren in Rome omdat ik daar twee masterclasses gaf aan klanten uit Nederland.

Het winkeltje verkocht alleen maar overhemden.

Ik wees naar Mira en zei: Zij is niet mijn vrouw, maar mijn assistente. Dus ik trek dat shirt wel even in het kleedhokje aan.

Er verscheen een glimlach op het gezicht van de verkoper. Een begrijpende glimlach.

Een veelzeggende glimlach. Hij wist precies wat hier aan de hand was.

Zijn moeder stond er ook bij, achter de kassa. Ze had me gehoord en ook zij had opeens een wereldwijze uitdrukking op haar gezicht.

Mira en ik zagen hoe hier een typisch Italiaans mechanisme in werking trad.

De omertá. Als het in ons eigen belang is, dan zwijgen wij als het GRAF.

Het gezicht van de verkoper sprak boekdelen. Hij had Mira bekeken en zag een vrouw die jonger is dan ik, knap koppie, hippe bril, tatoeages.

Natúúrlijk was dat niet mijn vrouw. Dat zag hij ook wel. En natúúrlijk was dat mijn assistente. Een assistente met extra benefits, zeiden zijn ondeugende ogen.

Mira en ik keken elkaar aan en we schoten in de lach. Haar vader is Siciliaans en ze komt niet heel vaak in Italië maar ze had meteen door wat er over haar werd gedacht.

In haar beste Italiaans verzekerde ze de verkoper dat ze toch écht mijn assistente was.

Va bene, zei de verkoper die bleef glimlachen en mij het kleedhokje aanwees.

Toen we een kwartier later weer buiten stonden hebben we er goed om gelachen. Het maakte niet uit wat we daarbinnen zeiden. Ze kregen zo vaak mannen met jonge ‘assistentes’ in de winkel dat ze na één blik het verhaal verder zelf wel konden invullen.

Over jouw bedrijf doen ook verhalen de ronde. Die klanten over jou vertellen in hun omgeving.

Of jij het nou wilt of niet. Die verhalen worden verteld over jou.

Want verhalen vertellen, dat is heel natuurlijk gedrag voor mensen. Voor ons brein zijn verhalen de makkelijkste manier om iets te onthouden.

Wetenschappers zeggen zelfs dat verhalen zo ongeveer de énige manier zijn waarop we dingen onthouden.

Als ondernemer kun je dat laten gebeuren zonder er iets mee te doen. Of je kunt er slim gebruik van maken in je marketing.

Hoe je dat doet laat ik donderdag zien in een online training. Daarin geef ik voorbeelden van bedrijven die storytelling op een ongebruikelijke manier inzetten.

Die online training heet Snel Scoren: 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

Behalve storytelling zie je dus ook nog 7 andere manieren om klanten binnen te halen met je website.

Meld je gratis aan via deze link als je dat nog niet had gedaan: https://attendee.gotowebinar.com/register/6987316524952360961

Aartjan

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly