Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hier heb ik maanden voorpret over gehad

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het was een vrijdagavond 9 jaar geleden, en ik dacht dat ik ze nooit meer zou zien.

Het kippenvel stond op mijn rug en ik probeerde van elk moment te genieten. Want ik wist dat het daarna voorgoed afgelopen zou zijn.

En toen stonden ze daar opeens weer, afgelopen zaterdagavond, met zijn vijven, op het podium van Fluor in Amersfoort.

Mijn favoriete Nederlandse band en de makers van een van de mooiste platen die ooit in Nederland zijn opgenomen.

Een album met een tuinkabouter op de hoes.

Joost Zwagerman schreef ooit een huiveringwekkende column in de NRC over dat album. Huiveringwekkend omdat je weet hoe het met hem is afgelopen.

En huiveringwekkend omdat die plaat over een depressie gaat. Terwijl de nummers verrassend vrolijk klinken.

Of zoals Joost het zegt:

“De meest desolate teksten onderdak geven in opgewekte en licht melancholieke liedjes – je moet van goede huize komen om ermee weg te komen. Brian Wilson van de Beach Boys kon het. Elvis Costello kon het in het begin van zijn loopbaan. En Jacob de Greeuw van JOHAN kan het ook.”

In zijn column beschrijft hij hoe het is voor een auteur om lezingen uit eigen werk te doen in Middelburg, Nijverdal en Schubbekutterveen.

En om daar in zijn eentje heen te rijden ’s avonds in het donker en wat hij dan allemaal denkt. En welke muziek hij draait.

Je zit echt in de auto met Joost. Hij vertelt wat de onweerstaanbare liedjes op het album Pergola van JOHAN met hem doen.

“Vol goede moed en frisse zin doorkruis je de Zeeuwse landerijen en weersta je de monotone roffel van de regenvloed op de voorruit.”

Hij sluit zijn column af met:

“Wat een wereldplaat, wat een talisman, wat een troostrijk album, dat nu al vijf jaar dienstdoet als huisapotheek en hartverwarmer, als zielenvriend en zuiveringsinstallatie.”

Dit jaar bracht JOHAN voor het eerst sinds 2009 een nieuwe plaat uit, waar ik als fanboy dus 9 jaar op heb moeten wachten.

Tussen hun platen in heeft altijd al heel veel tijd gezeten. Respectievelijk 5 jaar, 3 jaar, en 9 jaar.

Het is een cultband en je moet elke keer ontzettend veel geduld met ze hebben.

Als er dan eindelijk weer iets uitkomt, dan duiken de fans er bovenop.

De clubtour waar ze nu mee bezig zijn, bestaat uit een hele serie uitverkochte concerten. Ook zaterdag in Amersfoort waren er geen kaartjes meer te krijgen.

Achter me in de zaal stond een gast die alle 21 liedjes van begin tot eind heeft staan meezingen.

Mensen worden gék als JOHAN eindelijk weer op de podia staat. De band weet al van tevoren dat ze volle zalen gaan trekken. Ik heb ook maandenlang voorpret gehad voor het zaterdagavond was.

De reden dat de fans steeds zo lang moeten wachten is minder leuk.

Het komt doordat voorman Jacob kampt met diepe depressies. Hij verdwijnt compleet van de radar. Soms heeft hij een paar jaar nodig om er weer boven te komen.

Zijn meesterwerk Pergola gaat over de periode dat hij in de vinexwijk Hoorn Kersenboogerd woonde en in een zwart gat zat. Hij kwam maandenlang zijn huis niet uit en hij hoorde buiten de geluiden van spelende kinderen en krijsende moeders.

Dat hij elke keer zo veel tijd nodig heeft kan trouwens ook komen doordat hij een ontzettend luie flikker is. Zoals hij zelf zei in een interview.

Maakt niet uit, áls Jacob weer wat maakt dan staan mensen in de rij.

Ook als je als ondernemer een boek uitbrengt, is het lekker als mensen in de rij staan.

Als ze niet kunnen wachten totdat ze je boek in handen hebben. Als ze al maandenlang voorpret hebben tot het eindelijk uitkomt.

Maar veel auteurs voelen zich daar onzeker over. Ze betwijfelen of mensen zitten te wachten op hun boek. Soms blijven ze het schrijven daardoor jaren uitstellen.

In de Bestseller-training van aanstaande woensdag geef ik daar de allerbeste tip over die ik heb. Een tip waardoor je zeker weet dat er schreeuwende vraag is naar je boek.

Ik ga je vertellen hoe je voorkomt dat je een boek schrijft over een onderwerp dat klanten totaal niet boeit.

Dit is de link om je aan te melden voor de Bestseller-training: https://attendee.gotowebinar.com/register/2164348351815890691

Het is van 10 uur tot ongeveer 12 uur. Kost niks.

Blok het in je agenda, want we zijn woensdag met allemaal aanstaande auteurs onder elkaar.

Tot dan!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: