Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Een maand geleden sprak ik met internetexpert die een boek aan het schrijven is.
Hij had me van tevoren een proefhoofdstuk gestuurd en ik vond het be-re-saai.
Dat kwam doordat hij van alles aan het uitleggen was. Heel droog en ik kan alleen maar juicy boeken lezen. Als het niet juicy is, dan krijg ik het boek niet uit.
De meeste experts doen dat als ze gaan schrijven. Uitleggen. Ze gaan hun kennis etaleren en hun lezers haken keihard af.
Deze internetexpert zat al 20 jaar in die business. En internetjaren zijn net als hondenjaren.
1 jaar ervaring heeft net zo veel waarde als 7 jaar in een andere business. Omdat internet gloednieuw is en de ervaren experts zo zeldzaam zijn.
Diepexperts schrijven helaas vaak ontzettend saaie boeken.
Van hun hoofdstuktitels alleen al krijg ik een wegtrekker. Alle energie stroomt uit me weg.
Dit soort hoofdstuktitels bedoel ik:
1. Inleiding.
2. Visie.
3. Aanpak.
4. Stappenplan.
5. Resultaten.
6. Conclusies.
7. Bronnen
8. Dankwoord.
Als ik zo’n inhoudsopgave zie, voel ik me als die man in het schilderij de Schreeuw van Munch.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik weet dan al dat het bijna kansloos is dat zo’n boek echt goed gaat verkopen.
Dat komt omdat je er vergif op kan innemen dat die auteur aan het teachen is in zijn boek. Met superveel informatie op de vierkante milimeter. Na elke pagina moet je het boek even wegleggen om uit te rusten.
Wanneer krijg je zin om met iemand te werken, als je een boek leest en je krijgt het gevoel dat je weer op school zit?
Of als je een boek leest en je krijgt het gevoel dat je naar een film zit te kijken?
Het is superonderscheidend als jij laat merken dat het LEUK is om met jou zaken te doen.
Dus als je een boek schrijft over je expertise of over je business, ga dan entertainen en ga niet teachen.
Want je kan ook inzichten overbrengen met stories in plaats van met stof. Stof, van dat woord alleen al ga je hoesten. En toch staan bijna alle Nederlandse businessboeken vol met stof in plaats van met stories.
Met stories blijft een inzicht veel beter hangen en ze hebben er lol in om je boek te lezen. Wat doet dat met jouw expertise in hun ogen, denk je? Poefff, die schiet omhoog.
Verpak ieder inzicht dat je wilt overbrengen in een story. In plaats van in een berg stof.
Dat had ik een maand geleden ook tegen die internetexpert gezegd. En hij stuurde me gisteren een tweede proefhoofdstuk.
Nu kwamen er opeens allemaal action heroes voorbij in zijn tekst. Hij maakt zijn verhaal duidelijk door Macgyver erbij te halen, die met ducttape, pollepels en zijn Zwitserse zakmes de vijand uitschakelt.
En de rollen in een internetteam legt hij uit door het te hebben over Murdock, B.A. Baracus (fool!) en Face van The A-Team.
Zijn beresaaie hoofdstuk was opeens hartstikke leuk om te lezen.
Als je van plan bent om ooit een boek te schrijven, zorg dan dat ze gaan lachen en niet gaan hoesten. Mijn tip.
Nog meer tips? Kijk dan woensdag naar mijn Bestseller-training. Die kun je via internet volgen.
Die is alleen voor ondernemers die van plan zijn om ooit een zakelijk boek te schrijven. Dit is de link om je gratis aan te melden: https://attendee.gotowebinar.com/register/2164348351815890691
Goed weekend,
Aartjan
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail