Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Boekenpurno in de kerk

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zondag was ik in een boekhandel met een lijk in de kast.

In de Broerenkerk in Zwolle wordt niet meer gekerkt maar er zit nu een boekhandel van 1700 vierkante meter in.

Met een café, dat stampvol zat toen wij er zondag samen met onze vrienden uit Zwolle binnenliepen.

Ze vonden bij archeologische opgravingen in de buurt een vermoorde Middeleeuwer, en zijn lijk is te bekijken in de kerk. Ze hebben hem Hermen genoemd en een wassen beeld van hem gemaakt.

Als een soort cold case. Hij ligt in een speciale kist met glazen deksel en als je die open doet deins je wel even terug.

Veel mensen noemen Waanders in de Broeren de mooiste boekwinkel van Nederland. Het is gewoon boekenpurno, maar dat is een beetje raar om te zeggen in de kerk.

Ook bij ons in Zeist is een prachtige grote boekhandel geopend in een winkelstraat waar steeds meer winkels leegstaan.

Dat komt doordat de boekenmarkt na 10 jaar neergang vorig jaar is gestabiliseerd. Er wordt weer geïnvesteerd. Het is dus niet zo gegaan als met de CD- en DVD-winkels, die bijna overal zijn uitgestorven.

Maar de boekenmarkt is wel veel kleiner dan eerst.

En er is een moordende concurrentie doordat er tienduizenden auteurs zijn bijgekomen die hun boek in eigen beheer willen uitgeven.

De afgelopen 4 jaar is hun aantal gestegen van 67.000 naar 117.000 auteurs.

De boekenverkopers weten zelf heel goed waardoor ze het gered hebben. Dat komt door de bestsellers, zei de directeur van winkelketen Libris in een interview in Trouw.

Dus struikel je in boekwinkels over de stapels bestsellers.

Een niche in de boekenmarkt zijn de businessboeken. Vind ik zelf de leukste.

Elk  jaar verschijnen er 5100 businessboeken en 82% haalt nooit een tweede druk.

Van de meeste van die boeken hoor je nooit wat. Die sterven een stille dood en liggen in de uitverkoop-bakken. Of ze halen zelfs nooit de boekhandel.

Dus uitgevers zijn extreem selectief geworden. Je moet er als auteur echt bovenuit steken om ook maar een gesprek te krijgen bij een uitgeverij.

Om als auteur van een businessboek op die bestseller-stapels te komen, moet je echt iets bijzonders doen.

Nou is opvallen gelukkig niet zo heel moeilijk, want de meeste auteurs denken daar totaal niet over na.

Die zijn 100% gefocust op de inhoud, en 0% op de marketing. Die zitten alleen maar te nerden en te schaven aan de tekst.

Maar als je een boek 10% beter maakt, ga je niet 10% meer boeken verkopen.

Wel als je de marketing van je boek 10% beter maakt.

Ik ga aanstaande woensdag een heleboel tips over boekmarketing geven. In een gratis bestseller-training die je online kunt bekijken.

De tool die ik gebruik heeft een max op het aantal mensen dat tegelijkertijd kan kijken. Ik wil je daarom vragen: meld je alléén aan als je erover nadenkt om ooit een boek uit te brengen.

Dit is de link om woensdag te kijken, dat doe je gewoon via internet op je laptop: https://register.gotowebinar.com/register/2164348351815890691

Spreek je morgen,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: