Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een consultant met een snorkel op zijn kop

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Neuromarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Dit is de stilste hotelkamer waar ik ooit heb geslapen.

Het hotel staat in het bos, en ik heb de balkondeur opengezet. Het is 5.53u en buiten is het nog aardedonker.

De enige vogel die ik hoor is 1 roodborst en verder is het helemaal stil.

Ik ben met Mira en mijn cameraman Ted in hotel Woudschoten in de bossen van Zeist.

We hebben hier gisteren de hele dag video’s opgenomen met een groepje klanten. En vandaag hebben we videodag nummer 2. Mijn klanten zijn marketingvideo’s aan het maken voor hun bedrijf.

(Ik hoor nu trouwens ook een bosuil in de verte.)

Tussen de opnames door bekijken we met zijn allen de video’s die ze hebben gemaakt. Dat gaf mij de kans om iets te doen waar ik normaal nooit de kans voor krijg.

En dat is: een groepje mensen observeren terwijl ze marketingvideo’s zitten te bekijken.

Het viel me op dat ik eigenlijk niet eens naar het scherm hoef te kijken om te weten of de video goed gelukt is.

Want de lichaamstaal en de gezichten van de groep zeggen alles al.

Er stond bijvoorbeeld een theoloog voor de camera.

Hij heeft een internationale bijbel-app uitgebracht en doet daar marketing voor.

Nou is religie niet mijn favoriete onderwerp. Ik heb vroeger al genoeg geleden. Het enige waar ik als jochie altijd voor zat te bidden in de kerk was dat die saaie kerkdienst snel afgelopen zou zijn.

En toch zat ik gisteren geïnteresseerd naar een video over theologie te kijken. De groep hing ook aan zijn lippen, zag ik.

Dat kwam doordat deze ondernemer 1 ding heel goed deed.

Dat zagen we ook in de volgende video. Die was van een consultant. Een programma-manager.

Hij had ook meteen onze aandacht, en dat kwam niet alleen maar omdat hij er zo idioot uitzag.

Hij had een keurig colbert aan en een duikbril met snorkel op zijn kop.

Zodra hij in beeld kwam, schoten we in de lach. Maar als hij vervolgens een saai verhaal verteld had, zou onze lach al snel bestorven zijn geweest.

Maar wat hij vertelde was niet saai, we hingen aan zijn lippen. Net als bij die theoloog.

Wat deden ze nou waardoor ik de hele groep gebiologeerd naar het scherm zag kijken?

Deze ondernemers lieten hun ogen glimmen. Ze hadden er lol in. Ze stonden vol enthousiasme voor de camera te vertellen.

Als iemand enthousiast is, is het altijd leuk om naar te kijken. Maakt niet uit waar het over gaat.

Want je brein kopieert automatisch de emotie. Is iemand ongemakkelijk voor de camera, dan voel jij je ook een beetje ongemakkelijk.

Is iemand boos voor de camera, dan word jij ook boos. Is hij enthousiast, dan word jij ook enthousiast.

Enthousiast overkomen in een video gaat niet vanzelf. Als iemand voor een camera gaat staan en hij praat gewoon praat zoals hij altijd praat, komt dat bij de meeste mensen een beetje vlak over. Behalve als ze van nature heel geanimeerd praten.

Er is een truc voor om een enthousiaste video te maken.

Een simpele manier om die glimmers in je ogen te krijgen waardoor iedereen aan je lippen hangt.

Die truc is om voor de camera jezelf te zijn plus 30%. Je gooit dus bovenop je normale manier van praten 30% extra enthousiasme.

Je zet jezelf AAN.

Een van de ondernemers uit de groep had zichzelf aangezet en ze kwam daardoor heel fris en leuk over. Zoals een van de mannen uit de groep het zei: wat een leuk wijf!

Ze vertelde toen heel eerlijk dat het voelde alsof ze compleet hysterisch stond te doen voor de camera.

Als je jezelf AAN zet, voelt dat dus overdreven. Want je bent het niet gewend. Maar je wordt er wel een leuk wijf van om naar te kijken.

De groep die hier in het bos video’s maakt is zojuist gestart in mijn programma Marketing Masterpieces. De groep is vol en in februari start er een nieuwe groep waar nog een paar plaatsen zijn.

Ze maken niet alleen video’s, ze pakken samen met mij hun complete online marketing aan.

Lijkt het je wat om vanaf februari mee te doen, dan is er een vrij grote kans dat ik je niet toelaat.

Want ik wil maar één type ondernemer in de groep. En dat zijn ‘sleeping giants’.

Om te checken of jij misschien zelf een sleeping giant bent, kun je kijken op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Ik hijs me nu snel in mijn colbert want ik ga ontbijten met mijn team, spreek je morgen!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: