Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Marketing waar de hipsters een hekel aan hebben

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op de A2 haalde ik gisteren een paardenwagen in.

Op die kar zag ik een mooi staaltje oerhollandse marketing staan.

Kar is trouwens totaal niet het goede woord.

Vroeger waren paardenwagens altijd karren. Van die tochtige aanhangers. Maar dit leek meer op een camper voor een filmster op de set van een speelfilm.

Dat paard dat ik inhaalde zal het wel verdiend hebben.

Op die luxe en glimmend gepoetste paardentouringcar stond een tekstje waar veel bedrijven hun neus voor zouden ophalen.

Alsof ze paardenmest ruiken.

Want het was een stukje marketing, alleen was het totaal niet creatief.

Hier was duidelijk géén reclamebureau op losgegaan.

Deze slogan had weinig geld gekost. Lekker Hollands.

Maar ik heb hem wel meteen onthouden.

Het was marketing van het bedrijf dat deze blitse horse trucks verhuurt.

Zij waren gelukkig niet zo creatief op de dag dat ze hun slogan moesten bedenken.

Maar ze bedachten wel een slogan die blijft hangen. En die je meteen snapt als je hem leest.

Ik weet nu nog wat er op die trailer stond.

Best handig als je klanten rondrijden in jouw product en de hele dag gratis reclame voor je maken.

Het tekstje was:

Paardenwagenhuren . nl

Hoe simpel kan je marketing zijn.

Reclamebureaus hebben daar een hekel aan. Want zulke marketing kunnen ondernemers zelf bedenken. De hipsters kunnen dan geen factuur sturen.

Maar toch is goeie marketing vaak gewoon een kwestie van niet te moeilijk denken.

Door iets heel simpels kun je al onvergetelijk zijn.

Je klanten houden van makkelijke marketing. Bijvoorbeeld als ze jou voorbijflitsen op de snelweg en 2 seconden jouw naam kunnen zien terwijl ze in een croissantje bijten en proberen om niet te kruimelen.

Ze vinden het handig als ze jouw bedrijf meteen onthouden.

Ik heb nog nooit op een paard gezeten, maar mocht ik er ooit eentje moeten vervoeren…

Ik heb een video-boodschap voor je opgenomen over makkelijke marketing.

Een simpel videootje.

Hier kun je hem bekijken: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/48uur/

Hij staat maar 48 uur online. Nou ja het is morgen weekend, dus maandag einde dag haal ik hem weg.

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: