Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Explosie

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zondag bracht ik Chiara en de kinderen naar Eindhoven Airport. Ze zijn een paar dagen naar Rome om te knuffelen met mijn neefje Gabri van 9 maanden.

Gelukkig hoeven ze niet vandaag terug te vliegen. Want er wordt de hele dag gestaakt door het Ryanair-personeel.

Bijna altijd als je in de media iets hoort over Ryanair, is het negatief.

Ze staan door hun klagende personeel al jaren op 1 in de lijst van meest onsympathieke luchtvaartmaatschappijen.

De verhalen die naar buiten komen zijn allemaal onbedoelde en schadelijke marketing.

Cabin crew zou hun eigen eten tijdens de vluchten zelf moeten betalen.

Hun uniform zelf moeten betalen.

Minimaal 8 krasloten per dag moeten verkopen, anders worden er maatregelen tegen ze getroffen.

Te korte rustperiodes krijgen tussen vluchten door.

Een laag basissalaris krijgen dat wordt aangevuld met betaalde vlieguren. Een stimulans voor piloten om elke dienst te vliegen, zelfs als ze ziek zijn.

De top van Ryanair ontkent alles.

Maar de shitstorm voor Ryanair werd vorige week nog honderd keer erger.

Niet voor de top van het bedrijf, maar juist voor de cabin crew die meestal het slachtoffer is.

De afgelopen dagen krijgt juist het personeel de allerslechtste pers, door dat incident tijdens het boarden van een vliegtuig in Barcelona. Met die racistische witte passagier die een zwarte vrouw uitschold, maar door het personeel niet van de vlucht werd gekickt.

Op de hashtag #ryanair gaan mensen he-le-maal los.

Was het een andere maatschappij geweest, dan was de kritiek misschien wat minder heftig. Maar Ryanair is al jaren the airline everybody loves to hate.

Als je dan een stomme fout maakt, dan is het net alsof iedereen daarop heeft zitten wachten. Er ontstaat een explosie van content over jou op internet, met een pikzwarte inhoud.

Waarschijnlijk wordt jouw bedrijf nooit een hashtag op Twitter en Facebook.

Maar misschien is bij jou wel totaal het tegenovergestelde aan de hand.

En heb je helemaal geen naamsbekendheid. Kent bijna niemand je.

Als je het bedrijf wilt zijn waar iedereen als eerste aan denkt, heb jij ook een explosie van content nodig.

Maar dan een positieve explosie.

Daar kun je zelf voor zorgen. En je hebt er maar heel weinig tijd voor nodig.

Neem elke week een paar simpele marketingvideo’s op. Video’s met waardevolle content die klanten superhandig vinden. En die een volgende stap bevatten, zodat je aan elke video business overhoudt.

Als je die video’s slim opbouwt, kunnen ze daarna uitgetypt worden. Je hebt dan in één klap niet alleen een video maar ook een artikel voor je nieuwsbrief, voor je blog, voor Facebook en voor LinkedIn.

Uit dat artikel laat je citaten halen, zodat je ook een heleboel leuke content hebt voor Twitter en Instagram.

Dat is een explosie van content. Daar kun je voor zorgen in een uurtje of 2 per week.

Want het enige wat jij als ondernemer zelf hoeft te doen, is de video’s opnemen. Daarna geef je ze aan je team of aan een freelancer.

Die trekt de rest van de content uit je video, en plaatst alles op social media, op je website en in je nieuwsbrieven.

Dit is goud voor je naamsbekendheid. Want door dit regelmatig te doen, komen klanten je voortdurend tegen op internet.

Het is ook een simpele manier om hoger te komen in Google, zonder dat je trucjes moet verzinnen of een zoekmachinebureau hoeft in te huren.

Ik doe het al jaren zo, en steek daardoor bijna geen tijd in mijn marketing terwijl je mij overal voorbij ziet komen op internet.

Begin november ga ik een klein groepje ondernemers helpen om hun marketing onvergetelijk te maken.

We beginnen om twee dagen lang video’s op te nemen, voor hun eigen explosie van content.

Daarvoor heb ik ze uitgenodigd op een landgoed op de Utrechtse heuvelrug.

Het zijn allemaal ondernemers die in max 2 uur tijd per week klaar willen zijn met hun marketing. Daarom doen ze mee aan mijn programma Marketing Masterpieces.

De enige ondernemers die ik in de groep wil hebben, zijn ‘sleeping giants’. Check op deze pagina of jij misschien een sleeping giant bent: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: