Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Broodje

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Om de hoek bij mijn kantoor zit een bakkertje.

Boven de ingang hangt het logo van de Echte Bakker. En als hij speculaas aan het bakken is dan word ik helemaal gek.

Elke ochtend voordat ik mijn fiets wegzet en de trap oploop naar mijn kantoor, haal ik eerst bij hem een croissantje.

Als koolhydraten drugs zijn, dan is hij mijn dealer.

Laatst hebben ze de winkel verbouwd. Ik zag dat er na de verbouwing een reclameslogan op een van de winkelwanden was verschenen.

Als slogan staat daar nu te lezen:

Neem uzelf niet in het ootje, bakker Jonk voor uw dagelijks broodje

Met daaronder een foto van de beste man in een wolk van meel.

Geen spoor van ironie op zijn gezicht.

Bakker Jonk bedoelt het serieus. Dit is marketing.

(De werkelijke naam is bekend bij de redactie, en bij het maken van deze e-mail zijn geen warme bakkers mishandeld.)

Een mooi begin van mijn dag. Een flauwe slogan en een knapperige croissant.

Als je erop gaat letten dan stikt het van de grappig bedoelde maar niet zo goed gelukte slogans.

Natuurlijk bestaat daar een speciaal blog over. Van een Amsterdamse copywriter die erop jaagt en foto’s plaatst: mkbslogans.tumblr.com

Superlachen. Dit zijn een paar van zijn nieuwste slappe slogans:

Wij maken het graag erg bont! (van een bedrijf in vachten en bont)

Sla hem aan de haak (van een trekhakenfirma)

In een wip een schone slip (van een witgoedverhuur voor studenten)

Noot. Voor het hele koor (Te zien op een personenbus van vervoerbedrijf Noot)

Originaliteit is niet het belangrijkste in marketing. Creativiteit ook niet.

Hoewel het wel heel grappig kan zijn als zo’n slogan dan wél goed lukt.

Bijvoorbeeld:

Het hout nooit op (van een houthandel)

Geluk zit tussen uw benen (van een fietsenmaker)

Everything for stuffing your pussy (van kattenvoer)

You’ve tried the Cowboys – now try the Indians (loodgietersbedrijf van een Indiase ondernemer)

Het is mooi als er om je slogan wordt gelachen op social media.

Het is een van de manieren om onvergetelijk te worden.

En dan is het te hopen dat je niet onvergetelijk bent doordat je slogan een heel klein beetje tenenkrommend is.

Mijn tip: steek niet te veel tijd in een grappige slogan als je een MKB-bedrijf bent.

Je bent geen standup comedian. Je hoeft geen grappen te maken. Je hoeft niet origineel te zijn.

Je kunt ook onvergetelijk worden door mensen te helpen. Door waardevolle en handige dingen op internet te zetten.

Aartjan van Erkel

PS

Vanaf volgende week help ik een klein groepje ondernemers persoonlijk om hun marketing onvergetelijk te maken. Dit zijn allemaal ondernemers die in max 2 uur tijd per week klaar willen zijn met hun marketing. Daarom doen ze mee aan Marketing Masterpieces. De enige ondernemers die ik in de groep wil hebben, zijn ‘sleeping giants’. Check op deze pagina of jij misschien een sleeping giant bent: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: